گزارش و تحلیل

سخنگوی نیروهای مسلح ایران : ما از عملیات نظامی روسیه در سوریه حمایت می کنیم و به جدیت فرانسوی ها در مبارزه با تروریسم اعتماد نداریم

© Photo / youtube/VOA Lastpageسخنگوی نیروهای مسلح ایران : ما از عملیات نظامی روسیه در سوریه حمایت می کنیم و به جدیت فرانسوی ها در مبارزه با تروریسم اعتماد نداریم
سخنگوی نیروهای مسلح ایران : ما از عملیات نظامی روسیه در سوریه حمایت می کنیم و به جدیت فرانسوی ها در مبارزه با تروریسم اعتماد نداریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصاحبه اختصاصی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با سرتیپ جزایری

سرتیپ جزایری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار داشت:
همه آزادگان جهان و آنهایی که دلشان به حال بشریت می سوزد بایست یک مواجهه کاملا واقعی و جدی علیه زیاده خواهی — جنگ و تروریسم داشته باشند. متاسفانه منطقه غرب آسیا که من ترجیح می دهم به جای خاورمیانه از این واژه استفاده کنم سالهاست به دلیل زیاده خواهی امپریالیسم جهانی و ارتجاع منطقه گرفتار جنگ و خونریزی و تروریسم شده. به همین مناسبت جمهوری اسلامی ایران سالهاست که در مواجهه با این رویه منطقه ای که رفته رفته تبدیل به یک رویه جهانی می شود در حال جنگ و مبارزه و مقابله است.
در شرایط امروز که روسیه وارد این عرصه شده و تصمیم گرفته که یک مقابله جدی با تروریسم در سوریه داشته باشد طبعا جمهوری اسلامی ایران چه از دولت چه از ملت روسیه در این مبارزه با آغوش باز استقبال می کند، حمایت می کند و کمک می کند. و همانگونه که مقامات روس اعلام کردند ما هم فکر می کنیم که اقدام درست و به موقعی است. این یک استراتژی به هنگام است چرا که در غیر این صورت چه بسا مشکلات تروریسم دامن خود روسیه را در آینده ممکن است بگیرد.

 

در مورد ائتلاف چهار بین ایران — روسیه — عراق و سوریه و احتمال ورود نظامی ایران به جنگ دکتر جزایری اظهار داشتند
از مدت ها قبل تا امروز مستشاران ایران در سطوح مختلف اعم از راهبردی تا عملیات تا تاکتیکی در سوریه حضور داشتند و امروزه هم یک حضور جدی را داریم تا کمک کنیم به دولت قانونی و مردم سوریه وفق مقررات و حقوق بین الملل. دولت سوریه از ما کمک خواسته و ما در حد امکانات و مصالحی که تشخیص می دهیم به آنها کمک می کنیم و هر کشوری هم که بخواهد کمک واقعی به دفع تروریسم در منطقه و سوریه داشته باشد طبعا جمهوری اسلامی در کنار آن خواهد ایستاد.

در مورد گزارش های احتمالی از مرکز ائتلاف چهار معاون امور بسیج و فرهنگی نیروهای مسلح ایران اظهار داشتند
خوشبختانه اطلاعات و بازدید های میدانی نشان داده اقدامات نظامی ای که روسیه در سوریه و علیه تروریست ها و از جمله داعش انجام داده بسیار خوب موثر و با اثر گذاری قابل توجه بوده. هر چه که از مبداء تهاجم روسیه بر علیه تروریست ها می گذرد اقدامات روس ها از آبدیدگی بالاتری برخوردار می باشد و خوشبختانه همه برآوردها نشان می دهد اقدامات نظامی روسیه در سوریه بر علیه تروریست ها از اثر گذاری بالایی برخوردار بوده و ما امیدواریم این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم تاثیرات کامل را در آینده شاهد باشیم.

در مورد اینکه آیا رایزنی میان ستاد های عملیاتی روسیه و ایران معاون فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ایران اظهار داشت
بله، در شرایط امروز خوشبختانه همکاری های مناسبی میان ایران و روسیه علیه تروریسم منطقه در جریان است. این اطلاعات با توجه به اینکه تبدیل به اقدام عملیاتی گشته از اثر گذاری خوبی تا به امروز برخوردار بوده. البته همه کارشناسان مطلع هستند با توجه گستردگی و پراکندگی تروریست ها در منطقه و با توجه به پیچیدگی هایی که این مساله از سالهای قبل تا به امروز داشته و دارد و همینطور حمایت هایی که امپریالیسم جهانی ، امریکا و ارتجاع عرب و ارتجاع منطقه از تروریست ها داشته اند نباید انتظار داشته باشیم در یک زمان کوتاه به مساله تروریسم در منطقه خاتمه داده شود و بایستی صبر و حوصله داشته باشیم و انشاء الله با توجه به برنامه ها و طرح هایی که در دست است ، بخصوص دو کشور ایران و روسیه موفق خواهند شد با کمک سایر کشورهای منطقه مثل لبنان و عراق ریشه تروریسم را در منطقه بخشکانند.

معاون فرهنگی نیروهای مسلح ایران در مورد راه های مقابله با جنگ خبری ای که رسانه های غربی بر علیه ایران و روسیه و سوریه و یمن راه اندازی کرده اند گفت
ما نیاز به ستاد های واقعی و مجازی بین دو کشور داریم تا بتوانند مقابله جدی رسانه ای با یکسو نگری خبری رسانه های امپریالیستی و ارتجاع منطقه داشته باشند.
وی افزود امپریالیسم یکسویه خبری و در راس آن آمریکا تلاش می کنند که افکار رهبران — مردم — مدیران و نظامیان را تحت تاثیر القاءات خود قرار بدهند. در سطوح مختلف کشور بزرگ روسیه تلاش می کنند همچنین در سطوحی که ذکر کردم تلاش می کنند جمهوری اسلامی ایران را تحت تاثیر القاءات رسانه ای خود قرار دهند. بخصوص سعی می کنند که دولت و مردم سوریه و سایر کشورهای منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار دهند. از امپریالیسم خبری غیر از این هم انتظار دیگری نیست. آنهایی که داعش دست پرورده شان است و خودشان تروریسم را در منطقه ایجاد و تقویت کرده اند و ده ها نشانه و سند برای این مساله وجود دارد امروزه تلاش می کنند که چهره دیگری از خود نشان دهند. از طرف دیگر هم تلاش می کنند نشان بدهند که مقابله و مبارزه ایران و روسیه علیه تروریسم یک مبارزه واقعی و اثر گذار نیست. تلاش می کنند مردم روسیه را تحت تاثیر القاءات خود مبنی بر بی فایده بودن و یا داشتن هزینه زیاد برای دولت و ملت روسیه نشان بدهند. همه ما بایست توجه لازم را به اینگونه القاءات سوء داشته باشیم و مبتنی بر سناریو های مختلف که رسانه های آمریکایی علیه کشورهای مورد نظر پیاده می کنند ما هم بایست سناریو های رسانه ای لازمه را در مقابله با این حرکت و عملیات روانی داشته باشیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران در مورد تحویل موشک های اس 300 به این کشور اظهار داشتند
خوشبختانه مراودات نظامی ایران و روسیه رو به جلو و پیشرفت است و امیدوارم هیچ مانعی بر سر راه اجرای قرارداد های نظامی بین ایران و روسیه نباشد و به این کار سرعت داده شود. جزائری افزود هر گونه تاخیر باعث خشنودی جناح مقابل خواهد شد و من فکر می کنم در آینده نه چندان دور قراردادی که میان ایران و روسیه هست تحقق یابد.
در مورد پیشنهاد آقای روحانی رئیس جمهوری ایران برای همکاری اطلاعاتی و امنیتی ایران با فرانسه برای مبارزه با تروریست ها در منطقه و احتمال شکل گیری یک ائتلاف جدید در منطقه معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران اظهار داشت.
اتفاقاتی که در فرانسه افتاده قطعا باعث نا خشنودی ما است. و حقیقتا هر کجا که انسان بی گناهی کشته شود ما نگران و ناراحت می شویم. من شخصا از چند سال قبل به آمریکایی ها و اوروپایی ها به دفعات هشدار دادم که تروریسمی که شما داری در منطقه ما می پرورانید روزی باز خواهد گشت و دامن خودتان را خواهد گرفت. امروز نشانه هایی از آن پیش بینی است و بنده تردیدی ندارم که کسانی که تروریست ها را پرورانده اند تاوان این کار را در آینده بیشتر خواهد داد. در عین حال ما هیچ اعتمادی به فرانسوی ها در اینکه جدی باشند در مبارزه با تروریسم و در مبارزه با داعش نداریم. و لذا هرگونه همکاری ما با فرانسوی ها و با سایر کشورهای اوروپایی در چهار چوب ملاحظات ویژه ای صورت خواهد گرفت و فرانسوی ها باید در عمل نشان بدهند که واقعا در مبارزه با تروریست ها جدی هستند. بایست عملا نشان بدهند که فرقی بین تروریست خوب و بد نیست و تروریسم ذاتا بد است و ذاتا زشت می باشد. فرانسوی ها بایستی بیش از اینکه تا امروز و طی چند روز گذشته گفته اند اعتراف کنند به حمایت هایی که از تروریست های منطقه داشتند. این تروریست ها باعث جنایات بی شماری علیه مردم بی گناه این منطقه شده اند. من به شما عرض می کنم در اثر حمایت فرانسوی ها و آمریکایی ها و سایر کشورهای اوروپایی که در وقت خود نام خواهم برد. در منطقه ما هزاران انسان بی گناه اعم از زن و مرد — کوچک و بزرگ و بخصوص کودکان زیادی کشته شده اند و خانه های زیادی ویران شده،ده ها هزار نفر در اثر اقدامات تروریستی مجروح شده اند. وقت آن رسیده که مردم فرانسه از دولت خود سوال کنند که با چه منطقی از این تروریست ها طی سالهای گذشته حمایت کرده اند. امروز روزی است که دولت فرانسه نمی تواند از زیر این بار فرار کند چرا که امروز شاهد آن هستیم که بعضی مقامات رسمی فرانسه رسما به دخالت داشتن در امر کمک به تروریست ها در منطقه اعتراف کرده اند. و من معتقد هستم مردم فرانسه برای اینکه جلوی خونریزی های آینده در کشورشان و سایر کشورها را بگیرند و اگر نسبت به شهروندان خود و شهروندان دیگر کشورهای جهان حساس هستند بایست این سوال جدی را از دولت خود بخواهند. دولت فرانسه در یک دادگاهی که مردم فرانسه می توانند تشکیل بدهند بایست به این سوال پاسخ دهد.
در مورد اخبار زیادی که اخیرا مربوط به شهادت مستشاران نظامی ایرانی در سوریه منتشر می گردد سردار جزایری اظهار داشت
بر اساس شرایط جنگی منطقه مستشاران ایرانی ماموریت های مختلفی را انجام می دهند. وبا توجه به نیازمندی های کشور سوریه در گذشته بیشتر مستشاران رایزنی های راهبردی را در دستور کار خود داشتند و گاهی شرایط بگونه ای اقتضا می کند که مستشاری عملیاتی هم داشته باشیم و ممکن است در اثر این نوع از حضور در صحنه یا میدان عملیات تعداد شهدا افزایش پیدا کرده باشد.

در پاسخ به سوالی مبنی به اینکه در چه شرایطی ایران مستقیما وارد جنگ سوریه یا عراق می شود سخنگوی نیروهای مسلح ایران اظهار داشت
بر آورد های نظامی ما در منطقه چه از عراق چه از سوریه بگونه ای است که فعلا نیازی به این کار مشاهده نمی شود. اما چنانچه دولت سوریه چنین تقاضایی را داشته باشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در مورد تهدید های گروه تروریستی داعش برای حمله یا انجام عملیات بر علیه ایران و تهدیدات آنها بر علیه کشورهای منطقه و جهان سردار جزایری گفت
واقعیت این است که احتمال انجام اقدامات تروریستی کور در هر جای جهان و در هر مقطع زمانی وجود دارد. مفهوم این کار قدرت داشتن تروریست ها نیست. وی افزود علیرغم اینکه ایران یکی از نقاط اصلی مورد هجمه تروریست ها و هدف اصلی انجام جنگ های نیابتی که آمریکا آن را هدایت می کند است اما تا به امروز توانسه اقدامات تامینی لازم در برابر تلاش های تروریست ها از خود نشان دهد و تا به امروز تیم های زیاد عملیاتی تروریست ها عمدتا در مرز های کشور منهدم کرده ایم. و تمام تلاش نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما مبتنی بر این است که تا جایی که می شود به دفع این خطر بپردازند. و تمهیدات امنیتی لازم از گذشته تا به امروز در جریان بوده و هست و امیدواریم که اقدام تروریستی خاصی را در مرز ها یا مناطق داخلی خود شاهد نباشیم.
معاون فرهنگی نیروهای مسلح ایران در مورد فضای اسلام هراسی و ایران هراسی بین المللی بوجود آمده توسط رسانه های غربی اظهار داشت
بعد از بروز انقلاب اسلامی تلاش های زیادی توسط رژیم های سلطه و در راس آن امریکایی ها علیه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به عمل آمد و سعی کردند از یک طرف جلوی رشد و شکوفایی نظام جدید را بگیرند و از طرف دیگر تلاش کردند جلوی صدور پیام انقلاب اسلامی برای مردم منطقه و جهان بگیرند. انقلاب اسلامی یک پیام دارد که مبتنی بر عدالت خواهی و صلح همه جانبه و عادلانه است. غربی ها و امپریالیست ها این پیام را بر نمی تابند و تلاش کردند از یک طرف بر علیه ایران و از طرف دیگر بر علیه اسلام دست به یک مبارزه جدی و همه جانبه بزنند. طی سی و چند سال گذشته که از انقلاب می گذرد متاسفانه ما با این مبارزه و مقابله که بسیار هم جدی و همه جانبه است مواجه بودیم و هستیم و البته با توجه به اینکه حجم بسیار زیادی از اطلاعات منتشر شده در جهان توسط امپریالیسم خبری و سلطه خبری آمریکایی ها و انگلیسی ها اداره می شود متاسفانه بخشی از افکار عمومی مردم جهان تحت تاثیر القاءات آنها قرار گرفته اند. جمهوری اسلامی تلاش زیادی کرده که عدم صحت این تحلیل و گفتمان غربی علیه انقلاب اسلامی به گوش مردم جهان برساند که البته در این راستا بایستی سایر کشورهایی که دل در گرو آزادگی دارند به جمهوری اسلامی ایران کمک کنند تا بتواند پیام خود را مبتنی بر صلح و عدالت به مردم جهان برساند. در همین راستا غربی ها تلاش بسیار زیادی را انجام داده اند که به اسلام هراسی دامن بزنند و تلاش همه جانبه ای صورت گرفته که از اسلام یک چهره کاملا وارونه به جهانیان معرفی کنند. به نظر من ریشه اصلی ایجاد گروه هایی مثل داعش قبل از هر چیز به این مساله بر می گردد. تلاش اصلی داعش بر این است که یک چهره کاملا مخدوش و سیاه از اسلام با هر مذهبی که داشته باشد به جهانیان ارائه دهد. البته غربی ها تلاش می کنند در کنار این ماموریت اصلی که به داعش داده شده به سایر منافعشان هم دست پیدا کنند و از جمله در سوریه و عراق و سایر کشورهای منطقه دخالت کنند. بنا بر این بر اساس یک طرح و یک سناریو و یک نقشه کاملا حساب شده و با ابعاد گوناگون که پشت سر آن صف طویلی از کشورهای اوروپایی و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی و یهود ضد اسلام ، آن بخش از یهود که ضد مسلمانان هستند قرار گرفته اند و این یک مبارزه جدی است. و امیدوارم که به مرور حقایق از پس این ستون های خبری سنگین غربی ها در برابر حقیقت ایجاد کرده اند عبور کند و روشنی خود را به مردم جهان نشان دهد. دروغ بزرگ غرب به مردم جهان روشن شود و البته بعضی از نشانه های آنهم هم اکنون آشکار شده. با وجود اینکه تبلیغات بخصوص طی سه دهه اخیر بر علیه اسلام ده ها برابر نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده آمار بیانگر روی آوری مردم جهان به طرف اسلام است.

در پایان سخنگوی نیروهای مسلح ایران اظهار داشتند نکته ای که می خواهم روی آن تاکید کنم توجه خوانندگان به ریشه های تروریسم و ترورسیم دولتی که مورد حمایت آمریکا هست می باشد. به نظر بنده ما باید اطلاعات خود در مورد ریشه های ایجاد و پرورش تروریسم در مناطق مختلف جهان بخصوص منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا بالا ببریم. اگر به شکل گیری گروه هایی مثل گروه های تروریستی که هم اکنون در سوریه هستند توجه دقیق بشود و اگر به ریشه طالبان به عنوان یک گروه تروریستی عنایت شود به صراحت جای پای آمریکایی ها و انگلیسی ها در شکل گیری و تقویت این گروه های تروریستی جهان مشاهده خواهیم کرد. ده ها دلیل و سند وجود ده ها اظهار مقامات آمریکایی و اوروپایی هست مبنی بر تقویت داعش. بالاترین مقام رسمی فرانسه اعتراف کرد که آنها از داعش حمایت می کردند. جهان بایستی از رهبران این کشورها سوال کند که چرا از تروریست ها حمایت کردند. چرا کمک کردید مردم سایر کشورها به خاک و خون کشیده شوند. نکته ای که مایل هستم مورد توجه قرار گیرد این است که اگر روزی تاریخ مصرف داعش تمام شود مفهومش این نیست که تروریسم خشکانده خواهد شد مگر اینکه یک عزم جدی در آحاد مختلف مردم سراسر جهان شکل بگیرد. پیش بینی من این است که به همان اندازه که داعش تضعیف شود آمریکایی ها تلاش می کنند جایگزین داعش یک گروه دیگر تروریستی را در منطقه شکل و سر و سامان دهند تا از آن طریق بتوانند سیاست ها و خط و مشی های خود را در مورد منطقه بخصوص غرب آسیا پیاده سازی کنند. لذا به نظر می آید این هم نکته مهمی است که بر اساس این پیش بینی خوب است که خوانندگان این گونه اخبار را مورد بیگیری و رصد قرار دهند و اگر جایی نشانه این گروه تروریستی جدید را یافتند توجه داشته باشند که دست پرورده آمریکایی ها است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала