گزارش و تحلیل

دمیتری مدودف: تروریست ها به همه جهان متمدن اعلان جنگ دادند

© Sputnik / Ekaterina Shtukinaدمیتری مدودف: تروریست ها به همه جهان متمدن اعلان جنگ کردند
دمیتری مدودف: تروریست ها به همه جهان متمدن اعلان جنگ کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه وارد فیلیپین محل برگزاری 23 مین دیدار سران کشور ها و دولت های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه شد. قبل از آغاز مراسم رسمی رئیس کابینه روسیه به سؤالات روزنامه نگاران جواب داد.

نمایندگان رسانه‌های گروهی از همه بیشتر جویای حوادث اخیر در جهان و مبارزه علیه گروه تروریستی «دولت اسلامی» — داعش شدند.

دمیتری مدودف متذکر شد که برخی کشور ها با وجود اعمال تروریستی پر سر و صدایی که به باختن جان صد ها نفر انجامید باز هم از مشارکت با مسکو پرهیز می‌کنند.

به گزارش «ریا نووستی» مدودف اظهار کرد: «البته روسیه می‌تواند بدون این تماس ها هم بسر ببرد. ما ماند سابق به تنهایی با تروریسم مقابله کرده و در این مبارزه به پیروزی خواهیم رسید. شاید غرب هم قادر است ایستادگی کند. ولی قیمت آن چقدر خواهد بود. من اعتقاد عمیقی دارم که در این مبارزه ما باید باهم باشیم».

سازمان فدرال امنیت روسیه برای دادن اطلاعات درباره افراد دخیل در عملیات تروریستی در هواپیمای ایرباس روسی 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. - اسپوتنیک ایران
50 میلیون دلار برای دادن اطلاعات درباره افراد دخیل درسقوط هواپیمای روسی در مصر
 نخست وزیر روسیه تأکید کرد که اعمال تروریستی در پاریس و سقوط هواپیمای روسی «ای 321 » در سینا موجب تلفات وحشتناکی شده و نشان دادند که افراطگرایی مذهبی و تروریسم در حکم خطر واقعی به همه جهان متمدن است. مدودف خاطرنشان کرد «عمل تروریستی در هواپیمای ما و حمله تروریستی در پاریس تلفات انسانی عظیم ببار آورده و دستور روز سیاسی در جهان را تیره کردند. به همه جهان متمدن اعلان جنگ شده این خطر جهانشمول و حیف است که کاملاً واقعی است.

به گزارش «ریا نووستی»، مدودف اشاره کرد که در چنین شرایطی خط برخی کشور ها معطوف به منزوی کردن روسیه غیر عادی و کوته بینانه به
نظر می رسد و می‌تواند به سراسر دنیا ضرر وارد کند.

دمیتری مدودف ضمن تفسیر موضع غرب نسبت به روسیه در باره منطق شرکای غربی چنین گفت: «بگذار همه جهان به جهنم برود ولی ما مایل نیستیم با روسیه همکاری کنیم. بله، داعش بد است ولی شر مطلقی نیست و چنان نیست که برای محو آن با روس ها مشارکت کنیم. اسد به مذاق ما خوب نیست و به اوکراین علاقه داریم و به روسیه بر عکس. از این به روس ها هیچ کاری نداریم. نباید با آن‌ها تماس های عادی داشت و به بررسی موضوع سوریه پرداخت. شما در کارزار سوریه مقاصد خود دارید و ما نیات خودمان را داریم. ما به روس ها بایکوت اعلام کردیم با آن‌ها دوستی نمی‌کنیم و آن‌ها را منزوی می کنیم».

نخست وزیر روسیه اشاره کرد: «بعد از این هواپیما ها را منفجر می کنند، در پاریس مردم می‌کشند و در سوریه و دیگر جا ها مردم به هلاکت می رسند. این موضع کوتاه بینانه و مضر برای سراسر جهان است و علیه مردمان خودشان مواجه است».

دمیتری مدودف در همایش مانیل در دو نشست شرکت خواهد کرد، یکی در باره مسایل همگرایی منطقه ای و دیگری در خصوص پیشرفت همه جانبه و هنگام صبحانه با سران دیگر کشور ها صحبت خواهد کرد. انتظار می‌رود در پایان این همایش بیانیه سران اقتصاد های کشور های عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا — اقیانوسیه به تصویب برسد. همچنین دیدار مدودف با رئیس جمهوری فیلیپین مستثنی نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала