گزارش و تحلیل

ایران منتظر پوتین است

© Sputnik / Sergey Guneevایران منتظر پوتین است
ایران منتظر پوتین است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین ممکن است در همایش نوبتی کشور های صادر کننده گاز در ایران در تاریخ 23 نوامبر شرکت کند. دفتر کرملین در حال حاضر دارد روی این موضوع کار می‌کند.

تاریخ دیدار اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از ایران سال 2007 است و با در نظرداشت افزایش مشارکت مسکو و تهران در رشته‌های نظامی — فنی و اقتصادی — بازرگانی این لزوم پدید آمده که یک تعداد مسایل استراتژیک موجود میان دو کشور در سطح عالی هماهنگ شود. در این رابطه «دمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور ضمن دادن پاسخ به پرسشی در باره امکان بازدید ولادیمیر پوتین از تهران برای شرکت در نشست سران کشور های عضو «اوپک گازی» و ملاقات وی با ایوو مرالس رئیس جمهرو بولیوی گفت که مسکو دعوتنامه ایران را دریافت کرده و در حال بررسی آن است. پسکوف روز پنج‌شنبه در جمعی روزنامه نگاران گفت: «این مساله در دست بررسی است و به مجرد رسیدن به تصمیمگیری ما شما را در این خصوص مطلع خواهیم کرد».

جالب اینجا است که اگر بازدید رهبر روسیه از ایران بوقوع بپیوندد چه مسایلی بررسی خواهند شد و ایران از این دیدار چه انتظاری دارد؟ سجاد طائری، تحلیل گر شبکه اطلاعاتی- تحلیلی ایران Iranian Policy. net در مصاحبه با خانم «مارینا الشعلان» خبرنگار رادیو «اسپوتنیک» در این رابطه چنین گفت:

 

خبرنگار ما گفت: داده‌های اخیر آژانس های نظرخواهی در کشور های گوناگون حاکی از آن است که در حال حاضر ولادیمیر پوتین سیاستمدار شماره یک در جهان است. ایران کشوری است که چشم جهانیان همیشه با آن دوخته است. جای تعجب نیست که بازدید رئیس جمهور روسیه از ایران با بازتاب گسترده محافل اجتماعی جهان روبرو خواهد شد. آقای سجاد طائری در این خصوص چنین اظهار نظر کرد:

 

 

در ایران منتظر ولادیمیر پوتین هستند. نتایج نظرخواهی انجام شده بوسیله «اسپوتنیک» نشان داد که اکثر پرسش شدگان — 41 درصد اطمینان دارند که پوتین حتی تا پایان 2015 از ایران دیدن خواهد کرد. آقای سجاد طادری در ادامه گفت:

 

این بود اظهار نظر سجاد طائری، تحلیل گر شبکه اطلاعاتی- تحلیلی ایران Iranian Policy. net در رابطه با بازدید عنقریب ولادیمیر پوتین از ایران برای شرکت در همایش سران کشور های صادر کننده گاز.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала