گزارش و تحلیل

پیشمرگه: «داعش در جستجوی راه‌های عقب نشینی از سنجار می باشد»

© AP Photo / Hussein Mallaپیشمرگه: «داعش در جستجوی راه‌های عقب نشینی از سنجار می باشد»
پیشمرگه: «داعش در جستجوی راه‌های عقب نشینی از سنجار می باشد» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال طیب عبدالله گردی فرمانده عملیات کرد های عراق در ناحیه سنجار با «اسپوتنبک کردستان» مصاحبه کرده اشاره نمود که بر اثر این عملیات داعش تلفات بزرگ جانی و مادی متحمل می شود. به گفته وی در جریان این عملیات ابو جهاد رئیس سرویس جاسوسی داعش در .این ناحیه کشته شد

طیب عبدالله گردی اعلام کرد که در این عملیات نیرو های دولت مرکزی عراق شرکت نکرده و تنها PKK-YPG یعنی پیشمرگه و دسته کوچک سوری شرکت می کنند. گردی گفت: «بیش از 7 هزار نفر از رزمندگان پیشمرگه در این عملیات شرکت کرده و 20 هزار نفر دیگر آماده اند هر لحظه وارد پیکار شوند».

ژنرال گردی در باره عملیات چنین گفت: «راهی که آنرا همچنین «راه دوربین مانند» می نامند که موصل را به سنجار متصل می‌کند تحت کنترل پیشمرگه در آمده است و داعش در جستجوی راه‌های عقب نشینی است. دسته های پیشمرگه از توپخانه سنگین نیز استفاده می کنند. حالا داعش سه راه بیرون رفت دارد: عقب نشینی، تسلیم و یا محو شدن».

گردی گفت که به برکت موفقیت‌های پیشمرگه ساکنان امید پایان بیدادگری های داعشی ها را پیدا کردند. گردی ادامه داد: «اکثر اهالی به پیروزی ما اطمینان دارند و امید به فرجام موفقیت آمیز این عملیات بسیار بالا است».

گردی به این سؤال که آیا داعش می‌تواند از زنان و کودکان اسیر شده ایزدی به عنوان «سپر زنده» استفاده کند، جواب داد که در حال حاضر یگانه زحمت داعش در وضعیت کنونی جستجوی طرق غقب نشینی است.

همصحبت دیگر «اسپوتنیک» ژنرال کمال کرکوکی فرمانده حوزه نظامی غرب عراق تأکید کرد که دستجات پیشمرگه در سنجار مواضع محکمی گرفتند. دستجات پیشمرگه هم اینک 70 درضد از اراضی ای باز پس گرفتند که زیر کنترل داعش بود با وجود این هنوز هم در خیابان‌های سنجار زدوخورد ها با دستجات پراکنده شبه نظامیان جریان دارد. ژنرال کرکوکی اشاره خاصی کرد که ساختمان شهرداری که از اهمیت استراتژیک برخوردار است در دست پیشمرگه قرار گرفته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала