گزارش و تحلیل

دمیتری مدودف موقعیت مربوط به پرواز هواپیماهای روسی به مصر را تشریح کرد

© AP Photo / Vinciane Jacquetدمیتری مدودف موقعیت مربوط به پرواز هواپیماهای روسی به مصر را تشریح کرد
دمیتری مدودف موقعیت مربوط به پرواز هواپیماهای روسی به مصر را تشریح کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه به مناسبت 25 -مین سال انتشار روزنامه «راسیسکایا گازتا» با روزنامه نگاران مصاحبه کرده و موقعیت مربوط به گردشگران روسی در مصر را توضیح داد.

وی در پاسخ به پرسشی در باره فرمان اخیر رئیس جمهور روسیه گفت که از تصمیم مبنی بر ممنوعیت پرواز شرکت های هواپیمایی روسیه به مصر حمایت می کند.

مدودف تأکید کرد: «من بر آن هستم که تصمیم گرفته شده در روز جمعه دشوار ولی به‌موقع است.

نخست وزیر تصریح کرد که انتقال گردشگران روسی از مصر پس از معتبر شدن فرمان رئیس جمهور به چه ترتیبی تأمین می شود. دمیتری مدودف در این خصوص به روزنامه چنین گفت:
«هواپیما های ما به پرواز ها به آنجا ادامه می‌دهند منتها آن‌ها مسافران به مصر را نمی رسانند ولی کسانی را که هنوز در مصر استراحت می‌کنند می‌گیرند و به میهن باز می گردانند. این هوپیما های خاصی می‌باشند، آن‌ها پرواز های منظم یا چارتر را انجام نمی‌دهند ولی دارند برای بازگرداندن توریست ها به میهن کار می کنند، آن‌ها زیر کنترل ویژه دولت ما قرار داشته و جمهوری عربی مصر در فرودگاه های خود به آن‌ها سرویس ویژه می دهد».

به گفته مدودف، ممنوعیت پرواز ها به مصر برای رشته گردشگری روسیه وضع دشواری را بوجود آورد. زیرا مصر معمولاً از محبوب‌ترین کشور ها برای استراخت شهروندان روسیه محسوب می شد. مدودف در توضیح بخش حقوقی این قضیه گفت:

«این ممنوعیت واقعاً هم برای صنعت گردشگری کشور ما ناگوار است چون تعهدات مصرحه در قرارداد ممکن نیست اجرایی شوند. از نقطه نظر حقوقی این چنان موقعیتی می‌باشند که بر اثر آن به دنبال فرمان صادر شده از سوی دولت اجرا کردن قرارداد ها غیر ممکن می شود."

در این صورت شرکت گردشگری که در قبال شهروند مسئولیت دارد باید مبلغی را که شهروند مطابق قرارداد به آن داده بود به او بازپرداخت کند.

مدودف اعلام کرد که دولت مجبور است وارد این قضیه شده و با استفاده از وجوه موجود در صندوق ویژه به صنعت گردشگری کمک کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала