گزارش و تحلیل

یک کارشناس: داعش با انتقال غیر قانونی مهاجران حدود 500 میلیون یورو در هفته را در یافت می‌کند

© AFP 2023 / ALBARAKA NEWSشبه نظامیان مانع از خروج شهروندان از الفلوجی در عراق شدند
شبه نظامیان مانع از خروج شهروندان از الفلوجی در عراق شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنگامی که هواپیما های روسی به ایراد ضربات ثمربخش به مواضع داعش ادامه می‌دهند و ایران برای اولین بار در مذاکرات در باره حل بحران سوریه سهم گرفته، «اسپوتنیک» در جستجوی جواب به این سؤال است که پول داعش از کجا و بابت کدام کار ها تأمین می شود؟

حالا رشته سخن را به کارشناسان  اروپایی واگزار می کنیم.

خانم حفصه قره مصطفی مقاله نویس و کارشناس در امور خاور نزدیک در این خصوص چنین گفت:

«عملیات ایالات متحده در شدت فعالیت‌های داعش و حجم استخراج  نفت بوسیله آن‌ها هیچ تأثیری نگذاشته است. بر عکس هنگامی که آمریکا می بایست به هجوم و نابودی داعش بپردازد داعش در حال شکوفایی و گشترش در سراسر منطقه بود. اما در سه هفته عملیات روسیه شاهد تضعیف چشمگیر امکانات و مواضع داعش و توانایی شان در تأمین وسایل برای پول در آوردن برای انجام عملیات تروریستی هستیم. از این امر پیدا است که  روس ها  حملات واقعی به داعش انجام داده و آمریکایی ها در طول تقریباً یک سال معلوم نیست که چکار کرده بودند.

خانم «لورتا ناپلئونی» مؤلف کتاب «فنیکس اسلام گرایی: «دولت اسلامی» و تجدید تقسیم خاور نزدیک » و کارشناسی که تأمین پولی سازمان های تروریستی را رصد می‌کند بر آن است که عملیات روسیه در سوریه تولید و فروش غیرقانونی نفت از طرف داعش را محدود کرده است. این محقق گفت:

در حقیقت امر فروش نفت منبع اساسی درآمد داعش نیست هر چند که منبع چشمگیری است. مهمترین منبع — مالیات بندی سرزمین های اشغالی است که در آنجا 8 میلیون نفر سکونت دارند. طبعا بازرگانان و نفتگران مالیات می پردازند. قاچاق اجناس و مهاجران نیز نقش خود را ایفا می کنند. داعش از هر فردی که از مرز عبور می کند پول می‌گیرد و اکثر عبور کنندگان افرادی هستند که به عبور دادن مهاجران اشتغال دارند و درآمد حاصله مربوطه به هفته‌ای 500 میلیون یورو می رسد.

به گفته خانم ناپولئونی، موقعیت جدی در رابطه با تحویل تسلیحات و حمایت ائتلاف از تشکیلات مسلح دارد تکوین می‌شود. بخش قابل ملاحظه سلاح ها به علل متفاوتی بدست داعش می‌افتد و این به مراتب جدی‌تر از تحویل پول نقد به این گروه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала