گزارش و تحلیل

در نتیجه عملیات نیروی هوافضای روسیه لاذقیه امنترین ناحیه سوریه شده است

© Sputnik / Dmitriy VinogradovРоссийская боевая авиагруппа на аэродроме "Хмеймим" в Сирии
Российская боевая авиагруппа на аэродроме Хмеймим в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بمب افکن ها، شکاری ها و جنگنده های روسی هر روز ده‌ها پرواز جنگی انجام داده و واحد های زیربنایی و مقر های فرماندهی داعش و ارودوگاه های تمرینی تروریست ها را محو و نابود می‌کنند.

در پایگاه حمیمیم حدود پنجاه فروند هواپیمای نظامی مستقر شده  و  بالگرد های ضربتی و نظامی ترابری از جمله آن‌ها است.

مطابق داده‌های منابع در وزارت دفاع سوریه بر اثر فقط دو هفته ضربات هوایی گروه جنگنده های روسی در سوریه نتایج روزمینی آن بیشتر از بمباران های ائتلاف غربی بیش از یک ساله شده است.

حمایت نیروی هوافضای روسیه به ارتش سوریه امکان داد پس از ماه های طولانی دفاع بالاخره در چند جبهه به حمله همزمان بپردازد. مهمترین آن‌ها در شمال استان حما در نزدیکی مرز با ادلب، ناحیه شهر حلب و حومه های دمشق اند.

ظاهر قصبات مسکونی آزاد شده لبحثه، فورو  و  سفسفه کاملاً یکسان است: آن‌ها روستا های شبح مانندی می‌باشند که یک ساختمان سالم هم در آن‌ها  باقی نمانده است. ولی تصرف این اراضی از اهمیت استراتژیک برخوردار است زیرا آن‌ها هم‌مرز استان های حماه، ادلب و لاذقیه هستند.

خبر کشتار غیرنظامیان سوری توسط روسیه یک حیله است - اسپوتنیک ایران
خبر کشتار غیرنظامیان سوری توسط روسیه یک حیله است

اهالی محلی از ترس سرکوبگری های شبه نظامیان مدت‌ها این نواحی را ترک کردند. کسانی که به علل مختلف نتوانستند  فرار کنند برای همیشه در آنجا ماندند. نظامیان به گروه فیلم‌برداری محل اعدام را نشان دادند. اجساد ساکنان محلی از آنجا هنوز بر  داشته نشده و خاکسپاری نشدند. آن‌ها را  با شلیکی به سر اعدام می‌کردند و دستان برخی ها بسته است.

سربازان ارتش دولتی سوریه که در هجوم به آن شهر شرکت کردند می‌گویند که تروریست ها  مواضع خود را با عجله ترک کرده و تسلیحات و مهمات و حتی کتاب‌های حساب را با خود نبردند که در آن‌ها اسامی شبه نظامیان، تسلیحات و پول‌های دریافتی از طرفداران ثب شده است.

پس از فرار شبه نظامیان در باغ‌ها و حیاط ها کپسول های انفجاری باقی می مانند. این کپسول ها بوسیله «توپ های جهنم» پرتاب می‌شوند که کارت ویزیت داعش و جبهه النصره شدند. آن‌ها توپ‌های دست ساز گاز پر از عناصر تخریبی می باشند. نشانه گیری آن‌ها خیلی دقیق نبوده ولی قدرت تخریبی این بمب های گاز  و بنزین بسیار بالا است.

ساکنان ابن نواحی به خویشاوندان و دوستان خود در نواحی مجاور در  جا های خالی از تروریست ها فرار کردند. جمعا در استان لاذقیه یک و نیم میلیوم نفر از افراد فراری از دیگر نواحی سوریه بسر می‌ برند. آن‌ها از حلب، ادلب، رقه، دیر الزور و دیگر شهرها به استان لاذقیه گریخته و در دانشگاه و دبیرستان های لاذقیه برایشان جا دادند.

ارتش آزادی سوریه بخشی از جاده های دمشق - حمص را آغاز کرد - اسپوتنیک ایران
ارتش آزادی سوریه کنترل بخشی از جاده های دمشق - حمص را آغاز کرد

فرماندار لاذقیه گفت که این استان به تنهایی بدون کمک‌های انساندوستانه روسیه نمی توانسد از عهده این کار بر آید. زیرا تعدادی از همه بیشتر مردم به لاذقیه می‌آید: بخاطر آب و هوای خوب و زمین حاصلخیز. ولی مهمترین چیز این است که این یکی از امن ترین جا های سوریه است بویژه  پس از استقرار پایگاه نظامی روسیه در این ناحیه.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала