گزارش و تحلیل

آلمان ها؛ کار برای سرویس جاسوسی داعش و شکنجه زندانیان

© AP Photo / Militant websiteداعش
داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جهادگرانی که از آلمان به صفوف داعش پیوسته اند به کار در سرویس جاسوسی داعش مشغول هستند و برخی از آنها وظیفه شکنجه زندانیان را برعهده گرفته اند.

روزنامه ان دی آر و دبلیو دی آر به نقل از نیلس د. شبه نظامی سابق اهل آلمان که اکتبر 2013 تا نوامبر 2014 در سوریه حضور داشته این موضوع را مطرح کردند.

این شبه نظامی سابق آلمانی در مدت هشت ماه از سیزده ماه حضور خود را در بخشی تحت عنوان «گروهان طوفان» گذرانده و وظیفه او دستگیری فراریان و به عبارتی مرتدها بوده است. نیلس حتی در یکی از زندان های داعش نیز انجام وظیفه کرده است. به گفته وی، در این گروهان چند آلمانی دیگر هم کار می کنند. دادستان کل آلمان این افراد را «بخش امنیت داخلی داعش» می نامد.

شکنجه در این گروهان یک کار روزمره است.

به گفته نیلس، پس از خروج از شهر دینزلاکن آلمان او به شهر منبیج رفته و در بین 10 تا 15 شخص بازداشت شده قرار گرفت. در زندان منجیب شکنجه زندانیان یک امر عادی است. زندانیان را آنقدر شکنجه می کنند تا از هوش بروند. در منجیب یک میدان برای اعدام درسته کرده اند و در آن افراد را تیرباران کرده و یا سر می برند. نیلس می گوید که حتی یک نفر را به صلیب کشیدند. یک بار در جلوی چشم او فرمانده داعش را اعدام کردند.

دیگر شبه نظامیان نیز موارد مشابهی را تعریف می کنند و حتی در پیام های سازمان های حقوق بشر سوریه نیز این موارد به چشم می خورد. چند ماه پیش یک زندانی آلمانی از منبیج آزاد شد. او تعریف می کرد که اسلام گرایان آلمانی نیز در بین جلادان داعش هستند.

تصویر نیلس با اسلحه

نیلس منکر حضور در شکنجه و اعدام افراد است. او در زمان بازداشت فقط خبرچینی می کرده است و در زندان نیز مسئولیت زندانیان کارگر را به عهده داشته. با این حال در یک عکس که به وسیله موبایل از او گرفته شده، نیلس اسلحه ای را روی سر یک زندانی گرفته است.

شبه نظامیان «گروهان طوفان» همیشه ماسک به چهره دارند و حقوق و مزایای بالا آنها را تشویق به ادامه کار می کند. بعد از اشغال شهر موصل، درآمد گروهک داعش بهتر شد. به گفته نیلس، پرداخت ها به جاسوسان داعش طبق دستور از بالا انجام می گیرد. اواخر سال 2014 نیلس به دینزلاکن برگزشت و برای برادر دینی خود ماجرا را تعریف کرد. پلیس مکالمات او را گوش می داد و به این وسیله نیلس دستگیر شد.

در ماه ژانویه دادگاه عالی دوسلدورف رسیدگی به پرونده نیلس را آغاز می کند. نیلس علیه بسیاری از شبه نظامیان آلمانی شهادت خواهد داد و در جریان رسیدگی به پرونده دو شهروند سوری مظنون به ترور از شهر ولفسبورگ حضور خواهد داشت. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала