گزارش و تحلیل

خبرنگار روس از شهری آزاد شده بوسیله ارتش سوریه با حمایت روسیه دیدن کرد

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر نزاع عسكري في سوريا
نزاع عسكري في سوريا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرنگار «آر تی» از شهر آزاد شده اشتن دیدن کرد

موقعیت در سوریه در دو هفته پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه داعش  در آن کشور بصورت چشمگیری تغییر کرد. روز دوشنبه وزارت دفاع سوریه در باره موفقیت‌های نیرو های مسلح دولتی سوریه خبر داد که بعد از آغاز ضربات هوایی روسیه به مواضع داعش در یک زمان در سه راستا در استان های حما، لاذقیه و حلب به تعرض پرداختند. به گفته ژنرال علی میهوب نماینده ارتش سوریه، یگان های دولتی پاره‌ای از قصبات مسکونی را زیر کنترل خود در آورده و ضربات  مهلکی به شبه نظامیان وارد کرده و آن‌ها تلفات محسوسی متحمل شدند. ژنرال میهوب گفت: «شمار  زیاد تروریست ها کشته شده و تعداد زیاد نفربر های زرهی و انبارها منهدم شد و مقادیر زیاد تسلیحات و مهمات ول شده از تروریست ها به غنیمت گرفته شد».

بر اثر حمله ارتش دولتی سوریه در استان حما پاره‌ای از قصبات از لوث داعشی ها آزاد شد. به برکت ضربات بسیار دقیق جنگنده های روسیه به مقر ها و زیربنا های کلیدی شبه نظامیان داعشی یگان های دولتی سوریه به تعرض دست زدند. خبرنگار «آر تی» از شهر آزاد شده اشتن دیدن کرد.

خبرنگار ما نوشت: تا همین چندی پیش ارتش سوریه امکان نداشت  موفقیت‌های خود در مبارزه با شبه نظامیان را به رخ بکشد. ولی حالا وضع دارد عوض می شود. اینک ارتش سوریه یک شهر دیگر را از لوث «جبهه نصره» زیر دست القاعده آزاد کرد. ولی این پیروزی به آسانی حاصل نشد.

یک گودال بزرگ روی زمین اثر ضربات هوایی روسیه است. تروریست ها در اشتن استحکامات مطمئنی داشته و مشغول مقاومت جدی بودند و بیرون راندن و اخراج آن‌ها مشکل از آب در آمد. خوشبختانه هنگام درگیری ها افراد بی‌دفاعی  در شهر نبودند زیرا همه‌شان خانه‌های خود را از پیش ترک کردند. بسیاری تأسیسات بر اثر  عملیات نظامی آسیب دیدند.

خبرنگار ما گفت: «ولی مسجد محلی منهدم نشده. نیروی هوایی روسیه به قول خود وفایی کرده و مساجد را آتشباری نمی‌کنند حتی در صورتی که تروریست ها در آنجا پباه یافته باشند.

تروریست ها می‌گویند که آن‌ها به نام خدا می جنگند ولی پله های مناره مین گذاری شده بودند و نظامیان سوری دو دستگاه انفجاری را در آنجا خنثی کردند.

نظامیان سوریه پس از بمباران گسترده جنگنده های روسی، از جنوب وارد شهر شده و شبه نظامیان جبهه نصره و دیگر گروه‌ها را از شهر اخراج کردند. تروریست ها به روستایی در شمال شهر عقب نشینی کردند و ضمن ترک مواضع خود تقریباً همه چیز را ول کردند.

ژنرال ارتش دولتی سوریه گفت: «ما تسلیحات، مسلسل ها و دیگر تجهیزات را کشف کردیم و مارک آن‌ها نشان می‌دهد که غرب و کشور های عرب به تروریست ها تجهیزات و تسلیحات تحویل می دهند. بعلاوه ما چند نفر از شبه نظامیان را اسیر کردیم».

نبرد ها قطع نمی‌شود و نیرو های سوریه با وجود تلفات جدی که متحمل می‌شوند به تعرض ادامه می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала