گزارش و تحلیل

تروریست های میانه رو !!!

© AP PhotoDemonstrators chant pro-al-Qaida-inspired Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) as they wave al-Qaida flags in front of the provincial government headquarters in Mosul. File photo
Demonstrators chant pro-al-Qaida-inspired Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) as they wave al-Qaida flags in front of the provincial government headquarters in Mosul. File photo - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخیرا غربی ها یک رده بندی خنده دار برای تروریست ها در سوریه ساخته اند که آنها را در زمره تندرو – میانه رو و احتمالا در آینده اصلاح طلب و مسالمت آمیز قرار می دهند و خود را صاحب اختیار می دانند که بر اساس تشخیص خود نوع خاصی از تروریست ها می توانند مورد هدف قرار گیرند و فضای فعالیت برای نوع دیگری باید آزاد بماند.

نمی دانم بر چه اساس این تروریست ها دسته بنده شده اند ولی آنچه مسلم است بر اساس همه تعاریف لغوی بین المللی تروریست به فرد و یا افرادی گفته می شود که با استفاده از ارعاب و ایجاد ترس و وحشت، از هر نوع، بخواهند به اهداف خود که معمولا هم سیاسی است برسند. حال ظاهرا اگر این اهداف با اهداف ایالات متحده و همپیمانانش تلاقی داشته باشد اینها تروریست خوب تشخیص داده می شوند و اگر با اهداف ایالات متحده و همپیمانانش تلاقی نداشته باشند تروریست بد.

در زمان جنگ افغانستان گروه های تروریستی (بر اساس طبقه بندی سازمان ملل) القاعده و طالبان که در مقابل اتحاد جماهیر شوروی و حکومت وقت افغانستان فعالیت می کردند مورد حمایت ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش بودند و تروریست خوب به حساب می آمدند. بعدها برای اینکه زمینه حمله ایالات متحده به منطقه را فراهم کنند این تروریست های خوب به یکباره به تروریست های بد که باید از بین بروند تبدیل شدند. ایالات متحده بیش از بیست سال پیش به افغانستان و سپس عراق لشکر کشی کرد و تصمیم داشت این تروریست ها را از بین ببرد اما طی این بیست سال تنها کاری که انجام نداد نابود کردن این تروریست ها بود. امری که خود شبهه ادامه همکاری ایالات متحده با این تروریست ها را تقویت می کند.

تروریست های داعش طاق باستانی پالمیر را منفجر کردند - اسپوتنیک ایران
تروریست های داعش طاق باستانی پالمیر را منفجر کردند

پس از اشغال عراق گروه القاعده با نام های مختلف در این کشور فعال شد و پس از اینکه دولت عراق با شرایط آمریکایی ها برای ماندن در عراق مخالفت کرد به یکباره قدرت گرفت. همین گروه هم با نام های مختلف از داعش گرفته تا جبهه النصره و احرار الشام و… در سوریه فعال است.

بیش از یک سال است که ایالات متحده مدعی مبارزه با تروریست ها در منطقه خاورمیانه می باشد اما عملکرد ایالات متحده و همپیمانانش تنها چیزی را که نشان نمی دهد تلاش برای مبارزه با تروریست ها است. این کشور از تحویل هواپیماها و سلاح هایی که ارتش عراق پیشاپیش خریداری نموده خودداری می نماید و در شرایط مختلف اقدام به انتقال هوایی سلاح و مهمات به نیروهای محاصره شده داعش در عراق می نماید. ترکیه وکشورهای عرب حوزه خلیج فارس که همپیمانان ایالات متحده نیز هستند از هیچ گونه پشتیبانی انسانی و لجستیکی و مالی دریغ نمی کنند و ایالات متحده نمی تواند انکار کند که در جریان نمی باشد.

ترکیه، بزرگترین همپیمان ایالات متحده و ناتو در منطقه، نیروهای کرد مخالف داعش که چندی قبل در همه رسانه های جهان به عنوان قهرمانان مبازره با داعش از آنها یاد می شد صدها بار بمباران هوایی کرد ، تعداد معدودی از بمباران ها به ظاهرا اشتباهی نزدیک مواضع داعش هم چند بمب فرود آمد که حتی خسارت مالی هم برای داعش به بار نیاورد چه رسد به خسارت جانی.

مهاجران و پناهندگان سوری که اخیرا به اوروپا فرار کرده اند و تعداد زیاد دیگری که در ترکیه و لبنان و اردن پناهنده هستند بدون استثنا همگی از مناطق تحت کنترل مخالفین دولت این کشور فرار کرده اند و نه از مناطقی که تحت تصرف دولت است به این معنا که در این مناطق آنقدر تروریست ها فعال و فضای رعب و وحشت بوجود آمده  که مردم به ستوه آمده اند و از آنجا فرار کرده اند.

برای این مردم فرقی ندارد که این تروریست ها بر اساس رده بندی ایالات متحده تندرو و یا میانه رو می باشند.

بر کسی پوشیده نیست که عمده جنگجویان وابسته به این گروه ها خارجی هستند، خارجی هایی که مدعی هستند آمده اند مردم سوریه را از رهبر منتخب خود خلاص کنند! اما به کشتار فجیع که فقط روانی ها قادر به انجام آن هستند و دزدی و تجاوز به نوامیس و نابودی میراث فرهنگی و… مردم سوریه وعراق دست می زنند.

حال جالب اینکه غربی ها جدیدا نام مخالفین میانه رو سوری را بر آنها گذاشته اند. اینها باید اول سوری باشند و بعد میانه رو و بعد با داشتن یک هدف سیاسی اگر از راه سیاسی وارد شده اند و به نتیجه نرسیده اند می توانند مخالف دولت به حساب آیند. بند اول که محرز است. یعنی سوری نبودن آنها. حتی به فرض که برخی سوری باشند آیا ایالات متحده جدیدا گروه هایی که رسما وابسته به القاعده هستند یعنی جبهه نصره و احرار الشام را میانه رو میداند؟

روسیه  تنها کشوری که قانونی و مجاز در سوریه عملیات نظامی انجام می دهد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
روسیه تنها کشوری که قانونی و مجاز در سوریه عملیات نظامی انجام می دهد

خود ایالات متحده چند هفته پیش مواضع همین گروه ها را با عنوان اینکه گروه هایی را که آموزش داده بوده منهدم کرده اند و اینکه نیروهای آموزش دیده ایالات متحده همراه با مهمات وتسلیحات خود به گروه های تروریستی پیوسته اند آنها را بمباران نمود.

وقتی ایالات متحده و همپیمانانش بمباران می کند درست است ولی دیگران بمباران کنند اشتباه است؟

به هر صورت می توان گفت که بمباران های هوایی روسیه در چند روز توانسته اند کاری کنند که ایالات متحده و همپیمانانش طی یکی دو سال اخیر نتوانستند یا صحیح تر است بگوییم نخواستند انجام دهند و همه سر و صدا هایی که امروزه در رسانه های غربی با آن مواجه می باشیم به همین دلیل است.

چون واهمه دارند روس ها تروریست هایی که سالها بر آنها سرمایه گذاری کردند نابود شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала