گزارش و تحلیل

کارشناس گفت: ارتش ایران در سوریه حضور ندارد

© Photo / PrtScreen: taghrib.orgدكتر صباح زنگنه
دكتر صباح زنگنه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارش های رویترز در این خصوص که برای انجام عملیات تهاجمی زمینی در نواحی تحت کنترل شبه نظامیان صد ها نفر از نظامیان ایرانی وارد سوریه شدند با واقعیت مطابقت ندارد. صباح زنگنه مشاور سابق وزیر امور خارجه ایران که در مصاحبه با «اسپوتنیک فارسی» این را تعریف کرد افزود: ایران کمک‌های صرفاً مشورتی و هماهنگی را به دمشق می‌رساند.

گفتنی است که چندی پیش رویترز با استناد به منابع خود در لبنان گزارش داد که در ده روز اخیر صد ها نظامی ایرانی وارد سوریه شده تا به یگان های دولتی سوریه و حزب الله در عملیات تهاجمی گسترده زمینی بپیوندند. یک منبع آشنا با موقعیت در محل ادامه داد: "ضربات هوایی جنگنده های روسی همراه با حملات ارتش سوریه و متحدین آن خواهد بود و کاملاً محتمل است که عملیات زمینی عنقریب در ادلب یا حماه صورت گیرد».

بنا به روایت رویترز هدف این عملیات باز پس گرفتن آن نواحی شمال غربی  است که یگان های اسد آنرا در سال جاری ترک کردند.

صباح زنگنه گفت که هیچ پایه ندارد که به این گزارش باور شود، وی در ادامه چنین اظهار کرد:

در این هنگام عملیات نظامی روسیه علیه داعش ادامه دارد. جنگنده های سوخو — 34 نیروی هوافضای روسیه در سوریه یک مرکز فرماندهی داعش را نابود کردند. ژنرال "ایگور کناشنکوف» نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه این خبر را در برابر روزنامه نگاران اعلام کرده گفت:

«همچنین بر اثر ضربات هوایی در ناحیه معره النعمان در استان ادلب تأسیسات زیربنایی اردوگاه ویژه آماده سازی شبه نظامیان داعش نابود گردید. بر اثر اصابت مستقیم یک بمب هوایی به انبار مهمات در آن واحد آن تأسیسات منفجر شدند و در نتیجه بنا ها و وسایل نقلیه شبه نظامیان تخریب گردیدند".

عملیات نظامی جنگنده های روسی ادامه دارد. صباح زنگنه مشاور سابق وزیر امور خارجه ایران، کارشناس در امور خاور میانه می‌گوید که ما بزودی شاهد ثمرات عملیات روسیه علیه شبه نظامیان در سوریه را شاهد می شویم. آقای زنگنه اظهار داشت:

جزئیات عملیات نیروی هوایی روسیه علیه داعش را در سایت «اسپوتنک فارسی» و صفحات ما در فیسبوک و تویتر دنبال کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала