گزارش و تحلیل

نماینده کنگره آمریکا : آمریکا با همکاری روسیه در مبارزه با داعش موفق می شود

© Sputnik / Aleksei Nikolskiyنماینده کنگره آمریکا : آمریکا با همکاری روسیه در مبارزه با داعش موفق می شود
نماینده کنگره آمریکا : آمریکا با همکاری روسیه در مبارزه با داعش موفق می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانا روراباهر ، عضو اتاق نمایندگان کنگره ی آمریکا در مصاحبه ی ویژه ای با شبکه تلویزیونی راشا تودی ارتباطات آمریکا و روسیه را در زمینه ی مبارزه با " داعش" ، جنگ در جنوب شرق اوکران و تشدید درگیری در سوریه نقد و بررسی نمود.

این نماینده کنگره گفت: " من دلسرد شده ام که دولت آمریکا نتوانسته به موفقیت دست یابد ، موفقیتی که باید بدست می آوردیم در صورتی که با روسیه همکاری می کردیم. و هیچ کجا این امر واضح تر از خاور میانه نیست. در ارتباط با ایده ارتباط متقابل با اسد برای مبارزه با افراطیونی که در این منطقه رفتارهای حیوانی علیه بشریت دارند ، من معتقدم که باید به حل این مسئله همراه با روسیه دست یابیم اما ما این کار را نکردیم.  و برای همین اوضاع وخیم تر می شود.

روراباهر موضع جوزف دانفورد نماینده ی کمیته مشترک روسای ستاد آمریکا را آشکار کرد ، کسی که روسیه را " تهدید جدی برای امنیت ملی آمریکا " خواند. روراباهر معتقد است که دانفورد با این بیانیه ها نشان می دهد " تا چه حد اوضاع در جهان را بد می فهمد."

این نماینده کنگره افزود: برای اکثر کسانی که در زمان جنگ سرد رشد کرده اند ، تصورات قالبی قدیمی در ارتباط با روسیه حفظ شده است و آنها نمی فهمند که چه اندازه جامعه ی روسیه در مقایسه با آن زمان باز و گشوده است ، آن زمان حزب کمونیست روسیه را سرپرستی می کرد و برسایر نیروها ی اجتماعی  فشار می آورد. بنابراین بسیاری نمی فهمند که در روسیه امروز چه اتفاقی می افتد. البته روسیه باید کارهای زیادی انجام دهد اما کلا در مقایسه با کمونیست گذشته جامعه ی روسیه بسیار گشوده و باز شده است. "

پیشتر اشتون کارتر ، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه ای با مجله Foreign Affairs بیان داشت که رئیس جمهور پوتین می خواهد که به روسیه احترام بگذارند ، روسیه را بشنوند و این کشور را تهدید نکنند. دانا روراباهر معتقد است که بسیاری از ایده های روسیه ، پاسخ مناسب را در بین رهبران آمریکایی نمی یابند.

این نماینده کنگره در مصاحبه با راشا تودی گفت: " من نمی توانم از کسانی بگویم که ارتباط منفی با روسیه دارند ، کسانی که نمی بینند  دولت روسیه اغلب ابتکارات مثبتی دارد. بسیاری از ایده ها البته بدون توجه باقی می مانند و برخی از اعضای کنگره حتی نمی دانند که روسیه آماده همکاری با ما در خصوص بسیاری از مشکلات به ویژه در خاور میانه است. بین کشورهای ما ارتباط برقرار نشده است و این وضع را باید اصلاح کرد ، درغیر اینصورت پیشرفت جدی حاصل نمی شود. طی پنج سال اخیر ارتباطات بین کشورها ما به طور جدی وخیم شده است. من امیدوارم که اوضاع اصلاح گردد. به نظر من هم روسیه و هم آمریکا باید سعی کنند گام هایی را برای اطمینان به یکدیگر بردارند ، تا ما همدیگر را دشمن خطاب نکنیم. البته وقتی یکی از مقامات نظامی آمریکا روسیه را دشمن شماره یک می نامد این فقط احمقانه است. این امر به تقویت صلح و بهبود ارتباطات بین کشورهای ما هیچ کمکی نمی کند.

دانا روراباهر معتقد است که رهبریت آمریکا سیاست استانداردهای دوگانه در ارتباط با اوضاع در خاور میانه دارد.

عضو کنگره خاطر نشان نمود: " سیاست آمریکا متناقض است ، بنابراین من البته از آن دفاع نمی کنم. اما  اگر به مسائل مشخص نظر بیافکنیم در سیاست روسیه موارد ضد و نقیض بسیاری وجود دارند. باید برروی این مسئله کار کرد ، باید دانست که برخی تصمیمات از موضع نیروها اخذ شده اند و اکنون اگر ما همدیگر را دشمن ندانیم و دوست باشیم و یا حداقل دوستان بالقوه باشیم می توان فرمول جدیدی وضع نمود که به ما اجازه دهد سیاست درست تری داشته باشیم. اما شما جق دارید که آمریکا سیاست های دوگانه دارد و این سیاست ها نباید باشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала