گزارش و تحلیل

فرستاده پادشاه هاوایی از مسکو دیدن کرد

© AP Photo / Emilio MorenattiHundreds of thousands of demonstrators stand on the streets waving their “estelada” flags, that symbolizes Catalonia's independence, during a protest calling for the independence of Catalonia in Barcelona, Spain
Hundreds of thousands of demonstrators stand on the streets waving their “estelada” flags, that symbolizes Catalonia's independence, during a protest calling for the independence of Catalonia in Barcelona, Spain - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از پانزده نماینده نواحی مختلف خواستار استقلال در مسکو گرد هم آمده و در یکی از هتل های مجلل پایتخت روسیه کنفرانس بر پا کردند.

جنبش روسی "ضد جهانی سازی" این همایش بی سابقه را ترتیب داد. شرکت کنندگان این دیدار سندی به شکل طرح قطعنامه ای برای دفاع از حق ملل به تعیین سرنوشت خود را تصویب کردند.

"آلکساندر ایئونوف" رییس جنبش ضد جهانی سازی توضیحا گفت که از میان دعوت شدگان خارجی همه نتوانستند در این همایش حضور یابند. مثلا طرفداران جدا شدن تکزاس از ترکیب ایالات متحده آمریکا و یا میهنپرستان اسکاتلند. آنها نتوانستند از مقامات خود مجوز شرکت در این اقدام را دریافت کنند. در ضمن مسکو خودش از دعوت کردن از نمایندگان ناحیه شین جیانگ — اویغوری چین خودداری کرد.

"اومالی یشیتلا" صدر سازمان انقلابی "اوهورو" ی آفریقا به معنای "آزادی" به زبان سواهیلی از رییس جنبش ضد جهانی شدن بخاطر صرف مساعی در راه متحد کردن نیروی های همه جنبش های ضد امپریالیستی تشکر کرده گفت: "هنوز موشکی اختراع نشده که بتواند ایده آل ها را نابود کند". "یشیتلا"  بعنوان نمونه سیاست استعمارگرانه آمریکا به سرنگونی رژیم معمر قذافی در لیبی و بر پا کردن آتش اختلاف در سودان اشاره کرد.

"ولادیمیر روگوف" نماینده جنبش "نوو روسیا" (روسیه نو) تجربه خود را در مبارزه با استعمار در میان گذاشته یادآوری کرد که  "نوو روسیا" جوان ترین کشور دنیا است و با زجر و عذاب بوحود پا بر جا می شود. روگوف اعلام کرد که علت کلیدی قبول نکرن این کشور از سوی غرب این است که در آنجا حکومت مردمی واقعی عمل می کند.

"فیودر بیریوکف" نماینده حزب "میهن"، اهمیت برپایی این نشست در مسکو را توضیح کرده گفت: "روسیه تلاش  می کند با کل جهان، دوستی کند و می خواهد "جبهه جهانی مقاومت با واشنگتن را تشکیل دهد".

"گئورگی فیودوروف" عضو اطاق اجتماعی روسیه به دنبال همتای خود از روسیه نو با "دیکتاتوری امپریالیستی غرب" به مقاومت پرداخته از حضار دعوت کرد در این باره تعمق کنند که استعمارگری غرب به همان کشور های مستقلی ضربه می زند که "می توانند دستور روز ضد استعماری را" نه تنها در خاور نزدیک بلکه در اروپا نیز مثلا همانطوری که در یوگسلاوی تلاش کردند این کار را بکنند ارایه دهند.

آقای فیودوروف خطاب به حضار گفت: "اینجا بهترین ها جمع شدند". در جواب "لنی سینکین" فرستاده پادشاه هاوایی (یکی از ایالات آمریکا) و نمایندگان دولت مستقل "بورینکن" پورتو ریکو بعلامت موافقت سر تکان دادند.

هنگام تنفس "ابراهیم باری" نماینده انجمن "بخاطر قذافی و ملتش" به تندیس کوچک برنز رهبر فقید لیبی که با خود آورده بود با دقت نگاه می کرد که مثل این که آنرا همیشه با خود می برد. آقای باری از گینه 12 سال است که در روسیه بسر می برد ولی معمر قذافی برایش "ایده آل برای همه کسانی است مه ایده مقابله با غرب را پذیرفتند". باری گفت: " مدت ها که بی نظمی در جهان شروع شده، در یوگسلاوی، افغانستان، عراق و لیبی. روسیه کشور بزرگی که وظیفه دارد با هرج و مرجی راه انداخته از سوی غرب مقابله کند".

"خوسه انریکه فولک" از حزب "همبستگی کاتالونی بخاطر استقلال" برای شرکت کنندگان همایش مسکو داستان سعی و کوشش های مذبوحانه ملت کاتالونی در راه اسب استقلال و جدایی از مادرید بازگو کرد. سخنان وی در آستانه انخابات دولت کاتالونی در تاریخ 27 سپتامبر از اهمیت خاصی برخوردار بود. "فولک" اظهار داشت: "کاتالونی ها خود را جزو اسپانیا ندانسته و در حدود اسپانیا خود را راحت احساس نمی کنند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала