گزارش و تحلیل

بهره وری صنایع تسلیحاتی آلمانی، از درگیری در اوکراین

© AP Photo / Efrem Lukatskyبهره وری صنایع تسلیحاتی آلمانی، از درگیری در اوکراین
بهره وری صنایع تسلیحاتی آلمانی، از درگیری در اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس نوشته نشریه آلمانی Deutsche Wirtshafts Nachrichten, تا چندی پیش صنایع تسلیحات سازی آلمان، بدلیل کاهش هزینه های دفاعی کشورهای اروپایی با مشکلات عدیده ای مواجه شده بود. اما پس از بروز درگیری در شرق اوکراین، فعالیت های صنایع نظامی آلمان رونق پیدا کردند.

این نشریه در ادامه می نویسد که به علت وجود تشنج در روابط با روسیه، کشورهای اتحادیه اروپا مجددا به تجهیزات نظامی "ساخت آلمان" علاقمند شده اند. تنها در شش ماهه اول سال جاری میلادی، شرکت رین متال، بزرگترین مجتمع صنایع نظامی آلمان، بیش از یک میلیارد یورو سفارش دریافت کرده است. بنابراین حجم قراردادهای منعقده امسال شرکت در فروش تسلیحات به کشورهای همسایه، به ۲/۴ میلیارد یورو می رسد.

از طرف دیگر نشریه Deutsche Wirtshafts Nachrichten، به این نکته نیز توجه دارد که به دلیل بروز بحران اوکراین و تحریم های ضد روسی، تاثیرات نامطلوبی در دیگر حوزه های اقتصادی آلمان مشاهده شده است. با این حال شرکت‌های صنایع تسلیحاتی آلمان به دلیل بروز دور جدید جنگ سرد، در حال شکوفایی هستند.

در این خلال سیاستمدارانی از حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، از دولت این کشور خواسته اند تا هر چه سریعتر در ایجاد یک ارتش متحد اروپایی، اقدام کند. نشریه Die Welt ضمن اشاره به این مطلب در ادامه می نویسد که در مصوبه کمسیون کارشناسی فدرال در حوزه سیاست های اروپا و روابط خارجی آمده است که ارتشِ "اتحادیه اروپا" باید با انجام "همکاری های طولانی، زیربنایی و هماهنگ" در چشم انداز دراز مدت به ایجاد یک ارتش واحد برسد. این سند از ۱۰ بند تشکیل شده است
.
این نشریه یادآور می شود که ۶۰ سال پیش هم تلاش هایی برای ایجاد اتحادیه دفاعی اروپا انجام شد که با شکست روبرو گشت. ژان کلود یونکر، رئیس کمسیون اروپا در ماه مارس امسال و در بحبوحه تنش در روابط با روسیه و حوادث اوکراین، موضوع ایجاد ارتش واحد اروپایی را مطرح کرد.

دولت آلمان از این ابتکار حمایت می کند. المار بروک، رئیس کمیته امور خارجی ها در پارلمان اروپا اشاره می کند که تقویت همکاری ارتش های ملی، می تواند منافع قابل توجهی را در برنامه های مالی و دفاعی به همراه داشته و باعث افزایش تعاملات شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала