گزارش و تحلیل

داعش بر علیه دلار و سیستم ارزی آمریکا اعلان جنگ کرد

© AP Photo / Militant websiteشبه نظامیان داعش
شبه نظامیان داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
داعش رسما اعلام کرد که به مبارزه با "آقایی دلار و سیستم ذخیره فدرال آمریکا" پرداخته. داعش اعلام نموده است که قصد دارد، سیستم معیوب دلاری را با انتشار ارز طلا و نقره خود تخریب کند.

داعش نقشه های خود مبنی بر انتشار ارز با درج یک ویدیو به انگلیسی  دارای زیرنوشته های عربی تایید کرد و در آن آمده است: "جهان بوسیله فدرال رزرو آمریکا که در آن یهودی ها فرمانروایی می کنند به تصرف در آمده. سیستم بردگی سرمایداری، بوسیله تکه های کاغذی بنام دلار نگه داشته می شود. ارزش دلار پوچ و توخالی است. خود آمریکا در لبه پرتگاه فروپاشی قرار گرفته و کسری بودجه خود را روز بروز بیشتر می کند.

این فیلم می گوید که در جهان کنونی اجناس و مواد خام واقعی با دلاری تهیه می شوند که آمریکا به جهانیان تحمیل کرده است. در این رابطه داعش اعلام کرده  که  با این وضع مبارزه خواهد کرد و نه تنها بوسیله سلاح بلکه نیز بواسطه ارز خودش بر پایه استاندارد طلا. انتشار دینار های طلا و درهم نقره و فلس مس (مشابه کاپیک یا سنت و…) به چند ارزش  اعلام شده است. مطابق مقتضیات شرعی بروی سکه ها  تصاویر هیچ موجودات زنده نخواهد بود. بروی یکی از سکه های تصویر نقشه دولت پیامبر محمد "از قسطنطینه  و رم تا آمریکا" حکاکی خواهد شد.

سال گذشته هم "دولت اسلامی" خودخوانده که در روسیه و دیگر کشور ها سازمان تروریستی شناخته شده طرح های خود مبنی بر انتشار پول را اعلام کرد. شورای مقننه وظیفه مربوطه را به وزارت دارایی داعش داد. داعش از ارگان های پولی حدود 400 میلیون دلار را دریافت کرد. درآمد های داعش همواره به حساب قاچاق نفت و باج گیر ها بابت رها کردن گروگان ها تامین می شود و این اواخر فروش ارزش های تاریخی تصرف شده در شهر ها و موزه های متفاوت در اراصی عراق و سوریه منجمله در پالمیرا به منبع درآمد داعش بدل شده است. به نوشته مجله  Forbes  اسراییل مطابق داده های نوامبر سال گذشته درآمد جمعی داعش به حدود دو میلیارد دلار رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала