گزارش و تحلیل

آیا نیروی هوایی هند مدرن ترین میگ-35 را دریافت خواهد کرد؟

© Sputnik / Ramil SitdikovИстребитель МиГ-35 во время демонстрационного полета на международном авиационно-космическом салоне МАКС - 2013 в Жуковском
Истребитель МиГ-35 во время демонстрационного полета на международном авиационно-космическом салоне МАКС - 2013 в Жуковском - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه هندی Economic Times با استناد به وزارت دفاع نوشت: روسیه آماده است بجای رافال ها، میگ- 35، مدرنترین جنگنده خود را به این کشور تحویل دهد.

این نشریه افزود: هند از معامله خرید و تولید 136 جنگنده ساخت فرانسه منصرف شده و می خواهد تنها 36 فروند رافال را خریداری کند. معلوم شد که یک تعداد از سامانه های تجهیز بدنه و تسلیحاتی که هند علاقمند به تولید آنها می باشد با سیستم های موجود در رافال همساز نیست.

با این حال هند باید قدرت نظامی خود را در سطح لازم نگه داشته و برایش لازم است که نیروی هوایی خود را به جنگنده های امروزی و مدرن مجهیز کند. به گزارش خبرگزاری  IANS  هندورستان، دولت این کشور دوباره قصد دارد برای خرید جنگده های  چندمنظوره دارای برد متوسط (MMRCA) مناقصه اعلان کند. در 2008 بر اثر چنین مناقصه ای رافال انتخاب شد، میگ- 35 روسی فقط به این علت باخت که در آن موقع این مدل هنوز به تولید سریال راه اندازی نشده بود. بعلاوه هند می خواست طیف تسلیحات خود را متنوع سازد. در حال حاضر جنگنده های روسی سنگین و چند منظوره "سوخو- 30 ام کی آی" پایه نیروی هوایی هند را تشکیل می دهند.

به گفته "آندره فومین" سردبیر مجله "برخاست" حالا مدرنترین جنگنده روسی متعلق به نسل  4++  شانس جدیدی پیدا کرده وارد صفوف نیروی هوایی هند شود. فومین گفت:

میگ- 35 در حکم پیشرفت فزاینده نسل اخیر میگ های 29 است که شامل مدل های "میگ- 29 کی/کی یو بی" عرشه ای و "میگ- 29 ام" زمینی است. این پیشرفت در پی کاربرد سیستم های کامل تر تجهیزات داخلی و رادار بسیار پیشرفته و سیستم های جدید اوپتیک — الکترونی و وسایل جدید دفع رادار ها و تسلیحات مدرن حاصل شده. این هواپیما با حفظ خصوصیات عالی آیرودینامیک و پروازی مدل های سابق از امکانات اصولا جدید برخوردار شد.

جنگنده های روسی، اف-35 آمریکایی را در نبرد پاره خواهند کرد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جنگنده های روسی، "اف-35" آمریکایی را در نبرد تکه پاره خواهند کرد

میگ- 35 به همان ردیف و نسل جنگنده هایی تعلق دارد که رافال فرانسه و Eurofighter   Typhoon  آلمان در آن قرار دارند ولی در این دستگاه هوایی ساخت روسیه کاربرد سامانه های پیشرفته تر و تکمیل شده تجهیزات و تسلیحات در نظر گرفته شده است.

برتری اصلی میگ — 35 برای هند عبارت از استمرار در ساختمان و چگونگی بهره برداری هوایی و زمیینی آن است. خلبانان و تکنیسین های نیروی هوایی و دریایی هند با هواپیماهای میگ- 29 خوب آشنا هستند و کارشناسان هندی در مدرنیزه سازی انواع قبلی میگ — 29  در حال اجرا  در هند مطابق برنامه  UPG  خوب آشنا هستند. این برنامه  مدل های سابق جنگنده  میگ را به ماشین های نسل اخیر نزدیک می کند. فومین گفت:

در هند هر گز هواپیما های یوروفیتر نبود و رافل ها هم فقط پس از انجام معامله خرید 36 دستگاه از این هواپیما ها در آن کشور ظاهر خواهند شد. پیدایش این جنگنده ها ایجاب خواهد کرد که خلبانان و پرسنل سرویس فنی از نو به  آموزش بپردازند و سیستم بهره برداری فنی هم باید از نو سازمان داده شود. یعنی اینکه مسایل زیادی بروز خواهد کرد. اگر هند خرید میگ- 35 را ترجیح بدهد اینگونه مسایل مطرح نخواهد شد. پارک انواع متفاوت میگ — 29  در هند گسترده است و مسایل سرویس دادن این هواپیما ها هم اینک حل شدند.

یک عامل دیگر هم به نفع اقتصاد نظامی وجود دارد: ارزش پرواز یک ساعت میگ- 35 دو برابر و نیم پایین تر از پرواز میگ- 29 است. خریدارن بالقوه با دیگر خصوصیات میگ — 35 می توانند در نمایشگاه بین المللی هوا- فضای "ماکس- 2015" مفصلا آشنا شوند که 26 اوت در "ژوکوفسکی" واقع در حومه مسکو گشایش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала