تاکنون قاسم سلیمانی را در فلوجه ندیده‌اند

© AFP 2023 / ISNA/MEHDI GHASEMIThe commander of the Iranian Revolutionary Guard's Quds Force, Gen. Qassem Suleimani, is seen as people pay their condolences following the death of his mother in Tehran
The commander of the Iranian Revolutionary Guard's Quds Force, Gen. Qassem Suleimani, is seen as people pay their condolences following the death of his mother in Tehran - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه وجود هرگونه اختلاف میان دستگاه‌های امنیتی مشارکت کننده در عملیات فلوجه ازجمله میان ارتش و بسیج مردمی عراق را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، عبدالوهاب ساعدی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری آلمان گفت: «درگیری فلوجه نخستین درگیری‌ است که در آن همه عراقی‌ها از شمال تا جنوب، شیعه و سنی و کرد مشارکت دارند. حتی بیش از 20 هزار اهل‌سنت تحت فرماندهی بسیج مردمی به مبارزه با تروریست‌ها می‌پردازند. این در حالی است که هیچ‌کس از گذشت زمان گله ندارد و ما توانستیم پس از گذشت 12 روز از آغاز عملیات، صدها کیلومتر مربع از خاک فلوجه و همچنین روستاها و مناطق بسیاری را در اطراف شهر آزاد کنیم.»

نظامیان عراقی مواضع داعشی ها در فلوجه را با مسلسل های سنگین گلوله باران کردند - اسپوتنیک ایران
نظامیان عراقی مواضع داعشی ها در فلوجه را با مسلسل های سنگین گلوله باران کردند

ساعدی در پاسخ به سوالی درباره حقیقت وجود اختلاف و رقابت شدید میان فرماندهان ارتش و فرماندهان بسیج مردمی از یک سو و شایعه مبنی بر حضور برخی نیروهای ایرانی در این نبردها تأکید کرد: «اولا اینکه درگیری فلوجه از سوی نیروهای عراقی طرح‌ریزی، نظارت و اجرا می‌شود؛ و اما درباره خودم، من تاکنون دیداری با قاسم سلیمانی (فرمانده سپاه قدس ایران) نداشته و وی را در درگیری‌ها ندیده‌ام. طبعا اگر هماهنگی‌ سیاسی در میان باشد، مربوط به سیاستمداران است.»

فرماندهی عملیات تاکید می‌کند که درگیری فلوجه به هیچ عنوان درگیری شیعه علیه اهل‌سنت نیست و در هر صورت چنین موضوعاتی را که منجر به درگیری‌های طایفه‌ای می‌شود رد می‌کند.

 ساعدی افزود: "من فردی نظامی هستم و آموزش‌های خود را به‌طور مستقیم از فرمانده عملیات مشترک و فرمانده کل نیروهای مسلح دیده‌ام".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала