نماینده سوریه از طرح های اردوغان برای احیای امپراطوری عثمانی سخن گفت

© AP Photo / Burhan Ozbiliciاردوغان
اردوغان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نامه خود برای بان کی مون، دبیر کل این سازمان اعلام کرد دمشق جامعه بین المللی را به پایان دادن به جنایات رهبری ترکیه در حق سوریه و آوارگان سوری فرا می خواند.

به گزارش خبرگزاری "ریانووستی"، بشار جعفری خاطرنشان کرد کشور های خاور نزدیک و دیگر کشور ها از جمله رژیم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به گروه های مسلح شبه نظامیان که از سال 2011 میلادی ، به "جنگ تروریستی بی سابقه" علیه سوریه مشغول هستند، کمک می کنند.

نماینده دائم سوریه تاکید کرد دخالت ترکیه در درگیری در این کشور به اشکال گوناگون از جمله به شکل "شرکت مستقیم نیروهای مسلح ترکیه در عملیات تهاجمی برای حمایت از تروریست ها" صورت می گیرد.

بشار جعفری همچنین خاطرنشان کرد ترکیه به رخنه شبه نظامیان به سوریه مساعدت کرده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه نامه خود برای دبیر کل سازمان ملل متحد، سرنگونی هواپیمای روسی سوخو 24 در حریم هوایی سوریه را یک جنایت آشکار ترکیه دانست.

بشار جعفری یادآور شد چند سال قبل اردوغان "مسئله دفاع از افراد ترک تبار حتی در حالتی مطرح کرد که این افراد تابع کشور های مستقل دیگر باشند". به عقیده نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، این امر حاکی از آن است که رهبر ترکیه در آرزوی احیای "میراث استعماری امپراطوری عثمانی" است.
جعفری افزود سوریه جامعه بین المللی را به موضع گیری قاطعانه برای پایان دادن به این تخلفات و جنایات" فرا می خو.اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала