میرسلیم دلایلی که مانع از جهش تولید می شوند را نام برد

© Photo / radiofarda.comمیرسلیم دلایلی که مانع از جهش تولید می شوند را نام برد
میرسلیم دلایلی که مانع از جهش تولید می شوند را نام برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر، ایران در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 1399، سال جدید را سال «جهش تولید» نام‌گذاری کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با اشاره به شعار "جهش تولید" که از سوی آیت الله خامنه ای، رهبر این کشور برای سال1399 اعلام شد، گفت: کشور ما دربرگیرندۀ امکانات مادی فراوان است. بنابراین مقدمات لازم برای فعالیتهای تولیدی فراهم است و اگر بخواهیم جهش ایجاد کنیم و از وضع رکود کنونی خارج شویم و به رونق دست یابیم باید موانع را برداریم. اولین مانع عدم باور برخی از مسئولان است که راه نجات را فقط در سر تعظیم فرود آوردن به بیگانگان و جلب رضایت زورمداران عالم می دانند.

پاسخ رهبر ایران به پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در کنترل ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
پاسخ رهبر ایران به پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در کنترل ویروس کرونا

وی ادامه داد: مشکلات متعدد و مزمن فضای کسب و کار، و دیوانسالاری خفقان آور، رسوخ زد وبند و رفیق بازی در ارکان مختلف کشور از سایر موانع جهش تولید است. عقب ماندگی و بلاتکلیفی نظام بانکی کشور یکی دیگر از این موانع است. نظام بانکی نزدیک 350 هزار میلیارد تومان سپرده های مردم را در مسیر دلالی های کاذب و فاسد صرف می کنند به جای آن که در خدمت اشتغال مولد قراردهند.

میرسلیم با بیان اینکه وجود برخی حلقه های مفقود در زنجیرۀ تولید یکی دیگر از موانع تولید است، تصریح کرد: رفع این مانع مستلزم برنامه ریزی و جامع نگری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ششمین مانع عدم توازن امکانات و قابلیتها در نقاط مختلف کشور است که به اجرای سیاستهای آمایش سرزمین نیاز دارد، خاطرنشان کرد: هفتمین مانع، عدم تعمیم فرآیندهای دانش بنیان در کانونهای تولید و بیگانه بودن مراکز دانشگاهی ما از نیازهای تولیدی در بخشهای مختلف صنعت و کشاورزی و خدمات است.

میرسلیم در ادامه گفت: هشتمین مانع جهش تولید، تحریم های ظالمانۀ آمریکا است که برای دور زدن آنها باید از ابتکارهای خاص استفاده کرد البته با مباشرت افراد کاردان و میهن دوست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала