متخصص پزشکی قانونی: مصرف حتی یک قطره الکل صنعتی صدمات جبران ناپذیری دارد

© Depositphotos.com / Ryzhovمتخصص پزشکی قانونی: مصرف حتی یک قطره الکل صنعتی صدمات جبران ناپذیری دارد
متخصص پزشکی قانونی: مصرف حتی یک قطره الکل صنعتی صدمات جبران ناپذیری دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکل صنعتی زمانیکه در بدن متابولیزه می شود، تولید اسید می کند و به تمام اعضای بدن آسیب می زند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فرخنده جمشیدی، متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌های بالینی در ایران گفت: مصرف الکل صنعتی حتی در حد یک قطره اثرات مخرب بر روی تمام سلول‌های بدن می‌گذارد و می‌تواند منجر به مرگ شود.

وی افزود: اثر مصرف الکل صنعتی برروی چشم با نابینایی یا کاهش بینایی سریع پدیدار می‌شود اما در کبد، کلیه و حتی قلب ممکن است خیلی دیرمشخص شود و یا در زمان ایجاد مشکل در قلب متوجه نشویم که از اثرات الکل بوده است.

هشدار وزارت بهداشت ایران درباره مسمومیت با الکل - اسپوتنیک ایران
هشدار وزارت بهداشت ایران درباره مسمومیت با الکل

جمشیدی با اشاره به مراجعات مسمومیت‌های الکلی در خوزستان بیان کرد: درکشورایران واردات مشروبات الکلی وجود ندارد و مسمومیت ها با الکل تقلبی ایجاد شده است به گونه ای که الکل صنعتی را با وایتکس ترکیب کرده اند. مسموم شدگانی که زود به مراکز درمانی مراجعه کردند نجات یافتند اما عده‌ای که تاخیر داشتند اثرات مخرب ایجاد شد و حتی در خانه فوت کردند.

وی بیان کرد: الکل خوراکی هیچ تاثیری در درمان کرونا ندارد و تاکید می‌شود اگر شرایط شست و شو با آب و صابون وجود دارد از الکل استفاده نکنید و محلول های ضد عفونی کننده از مراکز معتبر مانند داروخانه ها تهیه شود. مردم باید مطمئن باشند که از الکل سفید برای ضدعفونی استفاده می کنند چون الکل صنعتی حتی برای ضدعفونی کردن و تمیز کردن سطوح از طریق پوست احتمال جذب دارد.
درروزهای اخیر افرادی در اهواز و برخی از نقاط دیگر استان به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای درمان ویروس کرونا اقدام به مصرف الکل تقلبی کردند که بر اثر مسمومیت ناشی از آن به بیمارستان ها مراجعه کردند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر روز سه شنبه 20 اسفند ماه 110 نفر اعلام شد که 25 نفر از آنان فوت کردند. ویروس کرونا که رسما کووید – 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала