برنان: سازمان جهانی بهداشت در کمک‌رسانی‌ به ایران وارد بازی سیاسی تحریم نمی شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / برنان: سازمان جهانی بهداشت در کمک‌رسانی‌ به ایران وارد بازی سیاسی تحریم نمی شود
برنان: سازمان جهانی بهداشت در کمک‌رسانی‌ به ایران وارد بازی سیاسی تحریم نمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران از ارسال ۱۱۰ هزار کیت آزمایش و همچنین تجهیزات حفاظتی به این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ریچارد برنان، رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران در نشست خبری نمایندگان سازمان جهانی بهداشت با رسانه‌های استان قم  اظهار داشت: تحریم کشورها یک تصمیم سیاسی است و بهداشت جهانی در کمک‌رسانی‌های خود وارد بازی سیاسی تحریم نمی‌شود.

تلاش یکپارچه ایران برای مهار کرونا  - اسپوتنیک ایران
تلاش یکپارچه ایران برای مهار کرونا

برنان تصریح کرد: کرونا ویروس جدیدی است و به مدت ۶۷ روز گذشته کشورهای جهان را درگیر کرده و در قم ۱۷ روز قبل شناسایی شد. این ویروس هم‌اکنون در سراسر جهان گسترش یافته و امروز ۱۰۳ کشور درگیر این بیماری شده‌اند و نظام بهداشت دنیا با این چالش مواجه شده است.

رئیس هیئت اعزامی سازمان جهانی بهداشت به ایران افزود: براساس مشاهدات در کشور ایران و به خصوص قم، پیشرفت‌های خوبی در پیشگیری و درمان ویروس کرونا دیده می‌شود و مدیریت سریع و قوی و پیشرفته‌ای در مواجهه با ویروس کرونا وجود دارد، مردم قم به افرادی که برای مقابله با کرونا می‌جنگند افتخار کنند. مدیریت نظام پزشکی و جان‌فشانی کادر درمانی در ایران قابل تحسین است و ایران متعهدانه در حال ایستادگی در برابر ویروس کرونا است و اقدامات خوبی در این باره شکل گرفته است و ما نیاز به مشارکتی جهانی در از میان بردن ویروس کرونا داریم.

 وی خاطر نشان کرد: در بدو ورود به ایران، هفت تُن از ملزوماتی که می‌تواند به پیشگیری از کرونا کمک کند همراه خود آوردیم که شامل دستکش و ماسک و لباس ایزوله بود و تحویل وزارت بهداشت شد. با همکاری شرکت معتبری در آلمان ۱۱۰ هزار کیت آزمایش در اختیار وزارت بهداشت ایران قرار می گیرد و تجهیزات حفاظتی نیز به زودی ارسال می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала