تشکیل کمیته مشترک برای بررسی ترور شهید سلیمانی

© Photo / IRNAمحمدجعفر منتظری ، دادستان کل ایران
محمدجعفر منتظری ، دادستان کل ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات قضایی ایران و عراق قصد دارند یک کمیته مشترک برای بررسی شرایط ترور فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قاسم سلیمانی و معاون فرمانده نیروهای شیعه عراق حشدالشعبی ابومهدی المهندس ایجاد کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ضاری جابر فرهود معاون دادستان کل و قائم مقام وزیر دادگستری جمهوری عراق با جعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.

مراسم چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران
مراسم چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی

در این دیدار معاون دادستان کل جمهوری عراق از تشکیل پرونده‌ای در دادستانی کل عراق در جهت برخورد با آمرین وعاملین حادثه ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وهمراهانشان خبر داد و گفت: قطعا ثمره خون این شهدای عزیز باعث وحدت هرچه بیشتر بین دو ملت ایران وعراق خواهد بود.

در پایان این دیدار دادستان کل ایران و معاون دادستان عراق در جهت تشکیل کمیته ویژه قضایی با هدف پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان اعلام آمادگی کردند تا به صورت هماهنگ در سطح منطقه‌ و بین الملل با یکدیگر همکاری داشته باشند.

آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала