دو موشک به هواپیمای اوکراینی شلیک شده است

© Sputnik / Mazyar Asadiدو موشک به هواپیمای اوکراینی شلیک شده است
دو موشک به هواپیمای اوکراینی شلیک شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان هواپیمایی کشوری اصابت دو موشک پدافند سپاه پاسداران ایران به هواپیمای مسافربری اوکراین را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه منتشره در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان در بخشی از دومین گزارش خود درباره سانحه برای هواپیمای مسافربری اوکراینی که چند دقیقه پس از پرواز دچار سانحه شد، اصابت دو موشک به این هواپیما را تأیید کرد.

در ادامه این اعلامیه آمده است:«با توجه به اعلام عمومی مورخه 21 دی ماه 1398، مبنی بر پذیرش یکی از نهادهای داخلی درخصوص عملیات دفاعی موشکی در زمان پرواز این هواپیما، دسترسی مسئول بررسی سانحه به اطلاعات آن نهاد فراهم و مشخص گردید که دو موشک زمین به هوا از نوع ‌TOR-M1 از سمت شمال به سمت هواپیما شلیک شده است».

کارشناس: حادثه سقوط هواپیما در ایران ممکن است با جاسوسی مرتبط باشد - اسپوتنیک ایران
کارشناس: حادثه سقوط هواپیما در ایران ممکن است با جاسوسی مرتبط باشد

این سازمان با این حال تاکید کرد که نحوه تاثیر این موشک‌ها بر وقوع سانحه و همچنین تحلیل این اقدام تحت بررسی است.یک روز پس از این حادثه مقام‌های آمریکایی به رسانه‌ها گفته بودند که سیستم‌ها رصد ماهواره‌ای آن‌ها سیگنالی مبنی بر روشن شدن پدافند هوایی ایران را در همان منطقه دریافت کرده‌ است. آن‌ها در این اظهارنظر احتمال داده بودند که «دو موشک» به سمت هواپیمای مسافربری شلیک شده باشد. ایران دو روز پس از سخنان مقام‌های آمریکا مسئولیت ساقط کردن این هواپیما را پذیرفت اما هیچ‌گاه به‌طور دقیق از شلیک دو موشک سخنی به میان نیاورد.

گفتنی است که صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала