موسوی: عراق پیش از حمله ایران به پایگاه عین السد از این موضوع مطلع بود

© Sputnik / Shiva Abshenasموسوی: عراق پیش از حمله ایران به پایگاه آمریکا از این موضوع مطلع بود
موسوی: عراق پیش از حمله ایران به پایگاه آمریکا از این موضوع مطلع بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص شکایت عراق از ایران در خصوص حمله موشکی به پایگاه عین السد گفت که مقامات این کشور پیش از حمله ایران از این موضوع مطلع بودند.

به گزارش اسپوتنیک، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود درباه حمله ایران به مواضع آمریکا در عراق گفت: تهران پیش از حمله به پایگاه عین السد، محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق به مقامات بغداد اعلام کرده بود.

جزئیات حمله موشکی به پایگاه هوایی آمریکا در عراق + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
جزئیات حمله موشکی به پایگاه هوایی آمریکا در عراق + ویدئو

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد شکایت عراق از ایران به دلیل حمله موشکی به عین‌الاسد اضافه کرد: اقدام دفاعی و پاسخ ما به آمریکا به اطلاع دولت و نیروهای مسلح عراق رسیده بود. دلیل شکایت را باید از خود مقامات عراقی پرسید.

موسوی افزود: امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی عراق برای ایران مهم است و ما همواره خواهان عدم دخالت نیروهای خارجی در این کشور بوده و هستیم.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала