بازداشت سفیر انگلیس در تهران + عکس

© Photo / IRNAتجمع دانشجویی در ایران در رابطه با سانحه هوایی
تجمع دانشجویی در ایران در رابطه با سانحه هوایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر انگلیس در تجمع دانشجویی درتهران دستگیر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم »،سفير انگليس در تهران به دليل تحريك و ساماندهي تحركات مشكوك در مقابل دانشگاه اميركبير براي ساعتی بازداشت و سپس آزاد شد.

در جريان تجمع غروب امروز جمعي از افراد در مقابل دانشگاه اميركبير سفير انگليس در تهران كه در ميان تجمع حاضر و اقدام به سازماندهي و تحريك و هدايت برخي اقدامات راديكال و ساختارشكنانه بود براي ساعاتي بازداشت شد. مراتب اعتراض پس از بازداشت به او گفته شد. اين سفير ساعاتي بعد ازاد شد اما گفته ميشود فردا احضار و موضوع پيگيري خواهد شد.

​ درپی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 که به‌دلیل خطای انسانی رخ داد، مراسم‌های جداگانه‌ای در گرامیداشت جان‌باختگان این حادثه در دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر برگزار شد.برخی دانشجویان این دو دانشگاه با در دست داشتن شمع و نیز قرائت فاتحه و حضور در مقابل درب دانشگاه‌های مذکور، یاد جان‌باختگان سقوط هواپیما را زنده کردند.

در دانشگاه امیرکبیر در ادامه مراسم تعدادی از دانشجویان که بین 700 تا هزار نفر برآورد می شدند از دانشگاه خارج و وارد خیابان شدند و به‌سمت ضلع شمالی تقاطع حافظ و طالقانی حرکت کردند. در ابتدا مامورین ناجا شرایطی را فراهم کردند تا دانشجویان تجمع و بتوانند شعار دهند اما در ادامه با ورود خیابان اصلی و بسته شدن این نقطه و ترافیک شدید ناجا دانشجویان را متفرق کرد.

دانشجویان با شعار عزا عزاست امروز شروع کردند و در نهایت با شعارهایی علیه مسوولین کشور این تجمع به فضای اعتراضی تند و رادیکال تبدیل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала