رئیس سازمان هواپیمایی ایران: هواپیمای اوکراینی مورد اصابت موشک قرار نگرفته

© Depositphotos.com / Motive56رئیس سازمان هواپیمایی ایران: هواپیمای اوکراینی مورد اصابت موشک قرار نگرفته
رئیس سازمان هواپیمایی ایران: هواپیمای اوکراینی مورد اصابت موشک قرار نگرفته - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی ایران: اصلا ‌موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل اصابت موشک، منطقی نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح شایعه اشتباه سامانه پدافندی و اصابت موشک به بوئینگ 737 گفت: اصلا ‌موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل اصابت موشک، منطقی نیست.

وی ادامه داد: قبل از سقوط همه شاهدان آتش را در هواپیما دیده‌اند و آتش بیش از یک دقیقه روی قطعات هواپیما بوده است، این هواپیما به سمت شمال در حرکت بود اما پس از آتش‌سوزی خلبان سعی می‌کند هواپیما را به سمت فرودگاه امام (ره) برگرداند و جهت به سمت جنوب شرقی افتاده است و این یعنی خلبان تصمیم داشته است به فرودگاه برگردد. تمام اتفاقات در حدود دو دقیقه صورت گرفته است.

عابدزاده تاکید کرد: آتش بیش از یک دقیقه در هواپیما بوده است و قبل از سقوط همه شاهدان آتش را دیده‌اند و اگر اصابت موشک بود هواپیما منهدم می‌شد. 

وی با بیان اینکه توانایی خواندن جعبه سیاه را در ایران داریم، اظهار داشت: طبق قانون نمایندگان کشور مالک هواپیما (اوکراین) هم در کمیسیون بررسی سانحه بوئینگ 737 حضور دارند.

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراینی با 179 مسافر و 9 خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش‌سوزی سقوط کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала