بیانیه سپاه در پی شهادت سردار سلیمانی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بیانیه سپاه در پی کشته شدن سردار سلیمانی
بیانیه سپاه در پی کشته شدن سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی حمله هوایی نیروهای نطامی آمریکا در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار سلیمانی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای صادر کرد. 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در این حمله جنایات آمریکایی‌ها در بغداد، علاوه بر سردار سلیمانی چند تن از همراهان وی و نیز فرماندهان و رزمندگان حشد العبی قهرمان عراق نیز به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

سوره مبارکه الأحزاب آیه 23

به استحضار امت اسلامی بویژه ملت شریف و قهرمان ایران می رساند بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد ، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام )و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.

در این حمله جنایات بار چند تن از همراهان وی و نیز  فرماندهان و رزمندگان حشد العبی قهرمان عراق به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و  تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، احاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمندان وی ، اطلاعات و برنامه های مربوط به آئین های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گرانقدر را به آگاهی خواهد رساند.

واکنش محسن رضایی به کشته شدن سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
واکنش محسن رضایی به ترور سردار سلیمانی

ساعاتی قبل، رسانه‌های عراقی از اصابت دست‌کم سه راکت به محوطه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. اندکی بعدتر مشخص شد که هدف حمله خودرو حامل اعضای حشد شعبی بوده است. سازمان حشد شعبی ساعاتی بعدتر اعلام کرد مسئول تشریفات و روابط عمومی این سازمان در این حمله به شهادت رسیده است. مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این حمله را برای هدف قرار دادن دو فرد مرتبط با ایران انجام داده‌اند.

منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به همراه ابو مهدی مهندس، جانشین فرمانده الحشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی در بغداد کشته شدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به کشته شدن سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را تایید کرد. در اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آمده: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала