ناو آمریکایی از خاورمیانه خارج شد

© Photo / Public domain/United States Navy ناو آمریکایی از خاورمیانه خارج شد
ناو آمریکایی از خاورمیانه خارج شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آمریکایی اعلام کردند ناوگروه ضربت "آبراهام لینکلن" از خاورمیانه خارج شده است. 

به گزارش اسپوتنیک، مقامات آمریکایی اعلام کردند ناوگروه ضربت آبراهام لینکلن بعد از 7 ماه حضور در خاورمیانه (غرب آسیا) این منطقه را ترک کرده و در حال حاضر در اقیانوس هند است. 

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا دوشنبه در گفت‌وگو با پایگاه "USNI" ضمن اعلام این خبر گفته‌اند ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن روز یکشنبه به همراه تعداد نامعلومی اسکورت وارد حوزه ناوگان هفتم نیروی دریای آمریکا شد. 

طبق این گزارش، ناو "یواس‌اس‌ هری ترومن" روز 13 دسامبر (22 آذرماه) از کانال سوئر عبور کرده و روز یکشنبه به عنوان جایگزین ناو لینکلن وارد حوزه استحفاظی ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در غرب آسیا شده است. ناو هری ترومن در حال حاضر در دریای سرخ و در حال نزدیک شدن به تنگه "باب المندب" است. 

ناوگروه لینکلن روز 9 مه (16 اردیبهشت) بنا به درخواست کنث مک‌کنزی، رئیس سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به "سنتکام" و به دستور جان بولتون، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا عازم منطقه شد. 

بولتون در آن زمان اعلام کرد این ناوگروه را در واکنش به "مجموعه‌ فزاینده‌ای از نشانه‌ها و هشدارهای نگران‌کننده" از سوی ایران روانه منطقه کرده است. از آن زمان به بعد، حضور این ناوگروه در منطقه به دستور «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در منطقه تمدید شد. در این بازه،  ناو هواپیمابر "یواس‌اس هری ترومن" به دلیل مواجه بودن با مشکلاتی در بخش توزیع برق، تحت تعمیر قرار داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала