ایران معتقد است که شورای امنیت در برابر اسرائیل ناکام است

© AFP 2023 / Johannes Eiseleاعضای اتحادیه اروپا در شورای امنیت: شهرک سازی اسرائیل غیر قانونیست
اعضای اتحادیه اروپا در شورای امنیت: شهرک سازی اسرائیل غیر قانونیست  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در سازمان ملل: رژیم اسرائیل با مصونیت کامل به اعمال وحشیانه و سیاست های غیرقانونی خود ادامه داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اجرا نشدن 365 قطعنامه شورای امنیت درباره فلسطین و سرزمین‌های اشغالی را نشان از ناکامی این شورا در برابر اسرائیل دانست و گفت که این روند می‌تواند آثاری ویرانگرتر از جنگ داشته باشد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد:« علاوه بر آن، رژیم اسرائیل با مصونیت کامل به اعمال وحشیانه و سیاست های غیرقانونی خود ادامه داده است. این شامل ارتکاب سیستماتیک هر چهار جرم اصلی بین المللی است. به عنوان مثال، این رژیم 15 جنگ به راه انداخت، به همسایگان خود بدون استثنا یورش برد و به کشورهای خاورمیانه تا آفریقا حمله کرد.

درخواست کردها از اسرائیل برای مداخله   - اسپوتنیک ایران
درخواست کردها از اسرائیل برای مداخله

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به گسترش انواع سلاح های کشتار جمعی این رژیم هم اشاره کرد و گفت: این رژیم هرگونه پیوستن به معاهدات مربوطه را رد و با گستاخی، یکی از کشورهای منطقه را با سلاح های اتمی تهدید به نابودی می کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: دلیل این مساله بسیار روشن است، حمایت همه جانبه و آشکار اخیر آمریکا از اسرائیل یعنی انتقال سفارت خود از قدس شریف و شناسایی حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان اشغالی سوریه. هر دوی این مساله، نقض قانون بین المللی است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: این اقدام، تنها می تواند منجر به نقص اعتماد و اطمینان کامل در ابزارها و مؤسسات بین المللی شود ، بنابراین جهان ما را در مسیر اختلال بین المللی سوق می دهد. شورا باید نسبت به این روند خطرناک هشدار دهنده هوشیار باشد و نسبت به مسئولیت های خود در جهت جلوگیری از جنایات و تهدیدهای رژیم اسرائیل عمل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала