سازمان انرژی اتمی روسیه، منبع اطلاعات در مورد پیشرفت کار نیروگاه بوشهر را اعلام نمود

© AP Photo / Mehdi Ghasemi, Fileسازمان انرژی اتمی روسیه، منبع اطلاعات در مورد پیشرفت کار نیروگاه بوشهر را اعلام نمود
سازمان انرژی اتمی روسیه، منبع اطلاعات در مورد پیشرفت کار نیروگاه بوشهر را اعلام نمود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از بیانیه سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، بهروز کمالوندی، در مود پیشرفت کار نیروگاه بوشهر، روس اتم به اسپوتنیک اعلام کرد که چه کسی می تواند اطلاعات را در خصوص پایان کار ساخت نیروگاه در اختیار بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از بیانیه سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، بهروز کمالوندی، در خصوص پیشرفت کار ساخت واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر، سازمان انرژی اتمی روسیه، روس اتم، در پاسخ به درخواست خبرنگار ما برای اظهار نظر در مورد پایان کار پروژه نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد که منبع اطلاعاتی این پروژه طرف ایرانی است.

محموله جدید سوخت هسته‌ای وارد نیروگاه اتمی بوشهر شد  - اسپوتنیک ایران
ارائه توضیحاتی درباره روند احداث نیروگاه های اتمی دوم و سوم بوشهر

پیشتر خبرگزاری  ایسنا به نقل از کمالوندی گزارش داده بود: " ساخت واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر مطابق زمانبندی پروژه  و حتی سریعتر از آن در حال انجام است. مردم و رسانه ها در اسرع وقت از آخرین وقایع و اخبار این حوزه مطلع خواهند شد. " کمالوندی همچنین گفت: " در آینده نزدیک مراسمی برگزار می شود که طی آن مقامات ایران و روسیه از حوضچه بتون واحد دوم بازدید می کنند."

در سپتامبر سال 2018، رئیس دفتر نمایندگی ایران شرکتAtomstroyexport JSC  به رسانه ها گفت که متخصصان بخش مهندسی شرکت دولتی روس اتم، در حال تکمیل پیش از برنامه کار برای تقویت خاک ساختمان راکتور نیروگاه بوشهر-2 هستند.

قرارداد احداث دو واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر (پروژه نیروگاه هسته ای بوشهر-2) بین فدراسیون روسیه و ایران در نوامبر 2014 امضا شد و مراسم شروع پروژه بوشهر -2 در تاریخ 10 سپتامبر 2016 برگزار شد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده در وب سایت روس اتم، اجرای این پروژه 10 سال زمان خواهد برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала