روحانی: هنوز برای مذاکره با ایران پیام می‌ فرستند

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌ جمهور ایران: هنوز هم خواستار مذاکره هستند و پیام میدهند و خواهند داد، دولت اما با عزم راسخ به راه خود ادامه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روحانی درجلسه امروز هیئت دولت با اشاره بر تحریم های ظالمانه آمریکا بیان کرد: مردم ایران به خوبی می‌دانند چه کسی به آنها ظلم می‌کند و چه کسانی باعث شدند برجام صدمه ببیند و می‌دانند که برجام چه آثار و برکاتی می‌توانست برجای گذارد. با شکوفایی برجام بود که در سال 95، بزرگترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم.

روحانی اضافه کرد: در سفر به نیویورک 3 نفر از رهبران بزرگ دنیا با حیرت گفتند که ایران چه جاذبه‌ای دارد که بعد از برجام تمام شرکت‌های بزرگ دنیا به سمت آن روانه شدند. برجام نشان داد که اقدام ملت ایران و دیپلماسی ایران و سیاست تأثیرگذار باشد و این را به خوبی لمس کردیم که چگونه زندگی مردم به سمت بهبود در حال حرکت بود و به همین دلیل بود که رژیم صهیونیستی، عربستان و تندروهای آمریکا نتوانستند آن را تحمل کنند.

دولت تدبیر و امید همان دولتی است که در سال 95 رشد 12.5 درصدی را ایجاد کرد و 3 سال مداوم تورم را تک رقمی نگه داشت و صادرات را بر واردات غیرنفتی پیشی داد و در بنزین، گازوئیل، گندم، حتی دانه‌های روغنی کشور را به سمت خودکفایی برد و برای اولین بار در تاریخ ایران را در دادگاه جهانی پیروز کرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت همه ملاحظات و تدبیر و هوشمندی را بکار می‌گیرد تا بتواند در مذاکرات چه چیزی را بدست آورد که به مصلحت و منافع ملت ایران است. اگر به فکر گذران زندگی و در حد خوردن و آشامیدن باشیم با شرایط فعلی نیز می‌توان آن را ادامه داد، اما اگر به دنبال توسعه، پیشرفت و سرآمد شدن در دنیا هستیم، باید در مسیر رقابت در بازارهای جهانی قرار بگیریم و اینطور می‌توان افتخارآفرین شد. افتخارآفرینی فقط در دنیای رقابت و حضور در بازارهای جهانی میسر است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала