گمانه زنی جدیدی درباره محل دستگیری روح الله زم

© Photo / Youtube/Roohollah Zamاعلام جزئیات جدیدی در رابطه با بازداشت مدیر کانال آمد نیوز
اعلام جزئیات جدیدی در رابطه با بازداشت مدیر کانال آمد نیوز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه فیگارو چاپ پاریس از قول «منابعی» جزئیاتی از نحوه دستگیری روح الله زم، موسس کانال آمد نیوز منتشر کرده‌ است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز، فیگارو ادعا می کند  ، مقامات ایران یک فرد جوان را برای دیدار با روح الله زم به پاریس، محل اقامت او، اعزام کرده اند.

 این فرد، زم را متقاعد می‌کند تا برای دیدار با آیت الله سیستانی به نجف عراق سفر کند. وی پس از ورود به نجف در دام نیروهای امنیتی ایران افتاده، دستگیر و به داخل کشور منتقل می‌شود.

 این گزارش می‌افزاید که نیروهای امنیتی ایران تلفن همراه و رایانه وی را نیز در اختیار گرفته‌اند و از این طریق توانسته‌اند اطلاعات مهمی درباره «منابع خبری» زم به دست بیاورند.

بتازگی خبری مبنی بر بازداشت مدیر سایت آمد نیوز روح الله زم توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شد.

یادآور می شود روح‌الله زم فرزند محمد علی زم از روحانیون حکومتی ایران  است . پدر روح‌الله زم مدتی به عنوان  تهیه‌کننده در سینمای ایران فعالیت داشت و سبب ورود فرزندش یا به آثار سینمایی شد. محمد علی زم همچنین نامزد پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ بود اما نتوانست رای لازم را کسب کند و در سمت پیشینش یعنی معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران به کار خود ادامه داد.

روح‌الله زم که از منتقدین محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق  محسوب می‌شد پس از اعتراضات سال ۸۸ توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دستگیر شد. وی طی نامه‌ای که خطاب به آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی  نوشته بود اظهار کرد که در دوران بازداشتش در زندان اوین تحت شکنجه‌های مختلف قرار گرفته بود.

روح‌الله زم در بهمن ۱۳۹۰ با ارسال نامه ای سر گشاده به آیت الله خامنه ای  از شکنجه و آزار جسمی در زندان‌های کشور سخن گفت و او را با محمد رضا شاه پهلوی مقایسه کرد. 

روح الله زم سازنده سایت و کانال تلگرامی خبری- تحلیلی آمد نیوز می‌باشد. ظاهراً او یکی از مخالفان فعال حکومت فعلی ایران است که به انتشار اسناد فساد حکومتی معروف شده‌ است. وی پس از دستگیری در سال ۱۳۸۸ و سپس خروج از ایران به بهانه مرخصی چندروزه از زندان  با تشکیل سایت و کانال تلگرامی به نام آمدنیوز، به کار خود به عنوان خبرنگار ادامه داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала