تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه درباره سوریه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه درباره سوریه
تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و ترکیه درباره سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 وزیر امور خارجه ایران به همتای ترکیه ای خود گفت كه تهران مخالف عملیات نظامی در سوریه است و ایجاد وضعیت پایدار در این کشور را ضروری می داند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ایران به همتای ترکیه ای خود گفت كه تهران مخالف عملیات نظامی در سوریه است و ایجاد وضعیت پایدار در این کشور را ضروری می داند.

محمد جواد ظریف در تماس تلفنی با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: اقدامات ترکیه در شمال شرقی سوریه یک اقدام موقت است.

در این گفتگوی تلفنی، مولود چاووش اوغلو بر احترام به تمامیت ارضی سوریه و موقتی بودن اقدام ترکیه در آن منطقه تاکید کرد. ظریف نیز ضمن مخالفت با اقدام نظامی و تاکید بر احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه و لزوم ‌مبارزه با تروریسم و برقراری ثبات و امنیت در سوریه، توافق آدانا را بهترین راه برای سوریه و ترکیه و رفع نگرانی های آنها خواند.

پیشتر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت كه در روزهای آینده امکان دارد تصمیمی درباره عملیات ترکیه در شمال سوریه در شرق فرات بگیرد. وی افزود: هدف از این عملیات پاکسازی مرز سوریه با ترکیه از نیروهای مدافع  خلق کردهای سوریه و ایجاد یک منطقه امنیتی در آنجا و اسکان دادن پناهندگان سوری در ترکیه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала