عربستان سعودی برای حل اختلاف با ایران دست به میانجی ها روی آورد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عربستان سعودی برای حل اختلاف با ایران دست به میانجی ها روی آورد
عربستان سعودی برای حل اختلاف با ایران دست به میانجی ها روی آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درخواست کمک عربستان از عراق و پاکستان برای میانجی گری میان ایران و عربستان نشان از پایان کار ائتلاف های منطقه ای علیه ایران دارد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی، گزارش نیویورک تایمز در مورد گام‌های عربستان و ایران برای رفع اختلافات و درخواست کمک مقامات سعودی از پاکستان و عراق برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض، حکایت از  پایان کار ائتلاف‌های ضدایرانی و شکست آنها دارد.

مخالفت شدید نخست وزیر پاکستان با اعدام پرویز مشرف  - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر پاکستان می تواند میانجیگری بین عربستان سعودی و ایران کند

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، عربستان سعودی و ایران پس از سال‌ها اختلاف و رقابت به تازگی گام‌هایی را برای آغاز گفت‌وگوی غیر مستقیم با یکدیگر در راستای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه برداشته‌اند.

مقامات عراقی و پاکستانی در هفته‌های اخیر و پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان گفته‌ بودند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از سران این کشورها خواسته است تا با همتایان ایرانی خود در راستای تنش‌زدایی گفت‌وگو کنند. ایران نیز با استقبال از تلاش های اخیر در این زمینه، اعلام کرده که آماده مذاکره با عربستان سعودی است.

دولت عربستان همچنین روز جمعه با ارسال بیانیه‌ای به نیویورک تایمز، ضمن تایید اینکه عراق و پاکستان هر دو پیشنهاد میانجی‌گری برای گفت‌وگو میان تهران و ریاض را مطرح کرده‌اند، نسبت دادن این ابیتکار عمل به بن سلمان را تکذیب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала