کارشناسان آمریکایی معتقدند که حمله به تاسیسات نفتی عربستان از پایگاهی در ایران انجام شده

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کارشناسان آمریکایی معتقدند که حمله به تاسیسات نفتی عربستان از پایگاهی در ایران انجام شده
کارشناسان آمریکایی معتقدند که حمله به تاسیسات نفتی عربستان از پایگاهی در ایران انجام شده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان آمریکایی و عربستانی مدعی شدند که این حملات از پایگاهی در ایران و در نزدیکی مرز با عراق انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های آمریکایی، کارشناسان آمریکایی و عربستان سعودی معتقدند که حمله به تأسیسات نفتی عربستان به احتمال زیاد توسط موشک های کروز از یک پایگاه نظامی در ایران انجام شده است.

به گفته منابع، کارشناسانی که تحقیق را انجام می دهند معتقدند موشک های کروز با احتمال بسیار زیاد از پایگاه نظامی ایران که در نزدیکی مرز بین این کشور و عراق قرار دارد پرتاب شده است و موشک ها در ارتفاع بسیار کم پرواز می کردند.

به گفته محققان، موشک ها از فراز خاک عراق و از طریق حریم هوایی کویت پرواز کرده اند. به گفته کارشناسان، هیچ مدرکی مبنی بر پرتاب این موشک ها از قلمرو یمن وجود ندارد.

در 14 سپتامبر، پالایشگاه های نفتی آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله توسط جنگجویان انصارالله(حوثی ها) به عهده گرفته شد.

پیشتر وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پمپئو از دخالت احتمالی تهران در این حملات خبر داده بود.

وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد كرد و خاطرنشان كرد كه سیاست آمریكا از "فشار حداكثر" به سمت "دروغ حداكثر" سوق پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала