روحانی به مکرون چه گفت؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / روحانی: اگر اروپا تعهدات برجامی خود را عملیاتی نکند ایران گام سوم را اجرا خواهد کرد
روحانی: اگر اروپا تعهدات برجامی خود را عملیاتی نکند ایران گام سوم را اجرا خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود بر تغییر ناپذیر بودن مفاد برجام تاکید نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی و امانوئل مکرون، رؤسای جمهوری ایران و فرانسه در تماسی تلفنی درباره مسائل و موضوعات گوناگون دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی با یکدیگر گفت وگو کردند.

روحانی با اشاره به تلاش های پاریس در راستای حفظ برجام اظهار داشت: سفر دکتر ظریف به فرانسه، برای افکار عمومی و سیاسی منطقه و جهان حائز اهمیت و قابل توجه بود.

فرانسه مذاکرات با ظریف را مثبت ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
فرانسه مذاکرات با ظریف را مثبت ارزیابی کرد

رئیس جمهور ایران همچنین در خصوص گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: متأسفانه پس از این اقدام یکجانبه آمریکا، کشورهای اروپایی نیز  اقدامی عملی در مسیر اجرای تعهدات خود نداشتند. اگر اروپا نتواند تعهدات خود را عملیاتی کند، ایران گام سوم در کاهش تعهدات برجامی را به اجرا خواهد رساند که البته این اقدام هم مانند دیگر مراحل اقدامی قابل بازگشت خواهد بود. مفاد توافق برجام تغییر ناپذیر بوده و همه طرف‌ها باید نسبت به محتوای آن متعهد باشند.

رئیس جمهوری فرانسه نیز در این گفتگوی تلفنی، سفر وزیر امور خارجه ایران به فرانسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سفر، اراده جمهوری اسلامی ایران برای تامین منافع ایران و تعهد بر اصل مذاکره را ثابت کرد.

مکرون با اشاره به نشست هفته جاری میان کارشناسان اقتصادی ایران و فرانسه در پاریس تصریح کرد: مطمئناً ادامه گفتگوها و حل مشکلات از طریق مذاکره، تصمیمی درست است و باید این مسیر را تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهیم. باید به دنبال راه‌حلی برای تامین منافع متقابل باشیم و در این راستا فرانسه پیگیر حل مشکلات سیاسی و اقتصادی در تعاملات با ایران و رفع تنش زدایی در منطقه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала