تعداد نفتکش‌های ارائه کننده نفت ایران به چین افزایش یافته است

© AP Photo / Marcos Morenoتعداد نفتکش‌های ارائه کننده نفت ایران به چین افزایش یافته است
تعداد نفتکش‌های ارائه کننده نفت ایران به چین افزایش یافته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیویورک تایمز مدعی شد که چین نسبت به گذشته از تعداد بیشتری از نفتکش‌های‌ ایرانی نفت دریافت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به خدمات ردیابی کشتی و تصاویر ماهواره‌ای می‌نویسد که چین و تعدادی دیگر از کشورها ، با وجود تحریم‌های احتمالی ایالات متحده آمریکا، از تعداد بیشتری از نفتکش‌های ایرانی نسبت به گذشته، نفت دریافت می‌کنند.

ایالات متحده سال گذشته به صورت یک جانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌ها علیه تهران را از جمله تحریم‌های ثانویه که شامل کشورهایی می‌شود که با ایران تجارت می‌کنند، مجددا اعمال کرد. در همین زمان، چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه تا 2 مه 2019 معافیت از تحریم‌های آمریکا را دریافت نمودند که به موجب آن در صورت خرید مقدار مشخصی نفت از ایران، مجازاتی علیه آنها اعمال نمیشد. با این حال، کاخ سفید این معافیت‌ها را مجددا تمدید نکرد.

ذخیره نفت ایران در بندرهای چین  - اسپوتنیک ایران
ذخیره نفت ایران در بندرهای چین

این روزنامه حرکت بیش از 70 تانکر ایرانی را از 2 ماه مه ، زمانی که تحریم‌های آمریکا به طور کامل لازم الاجرا بوده و وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که هرگونه خرید نفت ایران پس از این تاریخ با مجازات تحریم مواجه می‌شود، پیگیری نمود. مشخص شد 12 عدد از این تانکرها نفت را به کشورهای آسیایی و مدیترانه‌ای منتقل کرده و تحویل داده‌اند: شش تانکر محموله خود را به بنادر چین و بقیه نفت را از طریق کانال سوئز، احتمالاً به سوریه یا ترکیه تحویل داده‌اند. با این حال ، پیش از این تنها تعداد کمی از این تانکرها شناخته شده بودند. خاطرنشان می شود که همه کشورهایی که نفت به آنها تحویل داده میشد، خطر تحت قرار گرفتن تحریم های ایالات متحده را پذیرفته بودند.

به گزارش این روزنامه، ادامه عرضه نفت ایران ثابت می کند که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای کاهش صادرات نفت ایران به صفر با مشکل روبرو بوده است. این نشریه به نقل از ریچارد نفیو، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا می‌نویسد: "اگر نمی‌توانید تهدیدات را عملی کنید، تهدید نکنید."

این روزنامه همچنین خاطرنشان می‌کند که خرید و حمل و نقل نفت ایران یا محصولات مرتبط با آن از نظر سایر کشورها غیرقانونی نیست، زیرا تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ یک طرفه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала