خود بانکها باید با تخلفات صورت گرفته برخورد نمایند/سقف حقوقها توسط بانکها تعیین شود

© Fotolia / Beeboysحقوق نامتعارف مدیران
حقوق نامتعارف مدیران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح موضوع حقوق‌های نجومی در جامعه گفت: باید خود بانکها به موضوع تخلفات صورت‌گرفته رسیدگی کنند و به‌طور صریح اعلام کنند چه برخوردها و مجازاتهایی در زمینه تخلفات صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیران عامل بانکهای دولتی ملی، ملت، تجارت، پست بانک، مسکن، توسعه صادرات، صنعت و معدن، توسعه تعاون و رفاه و کشاورزی، اظهار کرد: باید با حمایت از سیستم بانکی زمینه تنفس اقتصادی فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به گزارشات ارائه شده از سوی مدیران عامل بانکها در این نشست، گامهایی درخصوص ارتباطات بانکی بین المللی برداشته شده است که باید تقویت شود.

وی با تأکید بر لزوم ارائه تسهیلات بیشتر به بخش تولید، گفت: با توجه به شرایط رکودی در اقتصاد باید ملاحظاتی در این رابطه صورت گیرد و بخش تولید بیشتر تقویت شود.

 لاریجانی افزود: در سالهای گذشته حجم مهاجرت از روستاها به شهرها قابل توجه بوده است،که دلیل آن عدم مناسب بودن چرخه اقتصادی در روستاهای کشور است، بنابراین باید از بخشهای کشاورزی، صنایع معدنی و توریستی در روستاها بیشتر حمایت شود تا روستائیان با کسب درآمد بیشتر، از مهاجرت به شهرها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: بانکها بیشتر در حال حاضر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش بازرگانی هستند، این در حالی است که باید دید ملی داشت و در راستای اقتصاد مقاومتی بخش تولید مورد حمایت قرار گیرد.

 لاریجانی درباره معوقات بانکی افزود: در قانون برای تقسیط معوقات بانکی و بخشش جرایم دیرکرد در پرداخت اقساط، به بانکها اجازه داده شده است، بنابراین باید بانکها در این باره اطلاع رسانی کنند، البته برای مشتریان خوش‌حساب می‌توانند شرایط ویژه‌تری قائل شوند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور، گفت: با توجه به بحث حقوقهای غیرمتعارف، در حال حاضر فضایی آلوده علیه بانکها به وجود آمده است که علاج این موضوع به دست بانک‌هاست. بنابراین باید خود بانکها به موضوع تخلفات صورت گرفته رسیدگی کنند و به‌طور صریح اعلام کنند چه برخوردها و مجازاتهایی در زمینه تخلفات صورت گرفته است. نکته دیگر اینکه باید سقف حقوقها را تعیین کرد و در این زمینه اطلاع رسانی شود.

 

وی بیان کرد: اگر بانکها صادقانه کار کنند و با متخلفان برخورد شود، مجلس نیز از عملکرد صحیح بانکها حمایت خواهد کرد. البته در کمیسیون اصل 90 مجلس تأکید شده بعد از اخذ اطلاعات، باید پولهای اضافی نیز عودت داده شوند و بنده در این رابطه توصیه می‌کنم مسئله را سهل نگیرید.

 لاریجانی در ادامه گفت: سیستم بانکی می‌توانند پیشنهادات لازم برای افزایش سرمایه بانکها را در برنامه ششم توسعه ارائه دهند و در این زمینه نشست مشترک نمایندگان بانکها با مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی می‌تواند در زمینه‌هایی مانند افزایش سرمایه بانکها و رفع قوانین مزاحم مؤثر باشد.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: بانکهای دولتی باید سطح ارائه خدمات را تقویت کنند و به مشتریان بیشتر احترام بگزارند.

وی با بیان اینکه مجلس روی موضوع بانکداری اسلامی تأکید دارد، گفت: مجلس و کمیسیون اقتصادی درباره موضوع بانکداری اسلامی کارهایی انجام داده و در این باره بانک مرکزی نیز فعالیتهایی داشته است.

 

لاریجانی افزود: بخشی از مردم کشور نیازمند دریافت وامهای قرض الحسنه هستند که باید در این زمینه با مردم تعامل شود و سخت‌گیری‌ها در اخذ وثیقه‌های سنگین انجام نشود و همواره باید به یاد داشت که در کنار کارهای بزرگ باید بانکها نیز دید ملی داشته باشند و به افراد با بضاعت مالی کم نیز خدمت ارائه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала