توافق ایران و فرانسه در باره همکاری در زمینه محیط زیست

© Sputnik / Sergey Mamontovتوافق ایران و فرانسه در باره همکاری در زمینه محیط زیست
توافق ایران و فرانسه در باره همکاری در زمینه محیط زیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران و فرانسه در باره همکاری دو کشور در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی و گرد و غبار و بهینه سازی مصرف انرژی توافق کردند.

به گزارش "پرس تی وی" ، این توافق امروز یکشنبه در جریان سفر سگولن رویال وزیر محیط زیست فرانسه به تهران و دیدار وی با معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست ایران حاصل شده است.
به گزارش خبرگزاری "مهر"، معصومه ابتکار در نشست خبری پس از پایان این دیدار تاکید کرد: "وزیر محیط زیست فرانسه با دعوت من به ایران آمد و ما پیرامون همکاری های دوجانبه و چند جانبه در چارچوب تفاهم نامه ای که در سفر رییس جمهوری ایران به فرانسه به امضا رسیده بود، گفتگو کردیم".
وی گفت: "حضور خانم رویال در ایران نشان دهنده اراده دولت فرانسه برای همکاری با ایران در زمینه مسائل زیست محیطی و حامل یک پیام قوی به جامعه جهانی است مبنی بر این که کشورها در زمینه منافع مشترک خود در خصوص محیط زیست می توانند همکاری بیشتری داشته باشند".
معاون رییس جمهور ایران خاطر نشان کرد که در این دیدار در باره اجرای توافق پاریس در زمینه مسائلی مانند بهینه‌ سازی مصرف انرژی، مدیریت منابع آب و مسائل گرد و غبار صحبت شد.
وزیر محیط زیست فرانسه در این دیدار از ایران برای عضویت در ائتلاف‌های مختلف محیط زیستی جهانی دعوت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала