روابط همه جانبه ایران و روسیه در قالب همکاری های راهبردی درجریان است

© AP Photo / Vahid SalemiСекретарь Высшего совета национальной безопасности Ирана Али Шамхани
Секретарь Высшего совета национальной безопасности Ирана Али Шамхани - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت گفت: هماهنگی نزدیک ایران، روسیه و سوریه در اجرای عملیات های اخیر علیه تروریست های تکفیری در سوریه، راهبرد تاخیری آمریکا برای تحمیل اراده خود در معادلات امنیتی سوریه را با شکست روبرو کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ایرنا- دریابان علی شمخانی با اشاره به تلاش آمریکا و متحدان منطقه ای این کشور برای عدم ضربه پذیری تروریست هایی که تحت عناوین جعلی معارض معتدل جنایت های بی شماری علیه مردم سوریه مرتکب شده اند، افزود: برای ناکام گذاردن عملیات تاخیری آمریکا و متحدان آن در عملیات اخیر و برخلاف منویت آنان، ضربات تعیین کننده ای از زمین و هوا به تروریست های تکفیری در سوریه وارد شد.
وی حجم عظیم خبر پراکنی رسانه های غربی و سعودی در خصوص همکاری مشترک ایران، روسیه و سوریه در عملیات اخیر را با هدف جنگ روانی به منظور پوشش دادن به شکست سنگین متحدانشان در مناطق تدمر، ادلب، حومه لاذقیه و ریف حلب ذکر کرد و اظهار داشت: برخی کشورهای غربی و عربی که توهم قدرتمندی در تغییر معادلات منطقه ای دارند در عملیات اخیر، اسیر ابتکار عمل سیاسی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی شدند. دبیر شورای عالی امنیت ملی به برخی اظهار نظرهای غیر دقیق در خصوص همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم نیز اشاره کرد و افزود: روابط همه جانبه ایران و روسیه که مبتنی بر تامین منافع ملی و در قالب همکاری های راهبردی درجریان است، صرفا در حوزه مبارزه با تروریسم نبوده و ابعاد گسترده تری را شامل می شود.
شمخانی تاکید کرد: هماهنگ سازی ظرفیت یکی از قدرتمند ترین نیروهای هوایی جهان برای دفاع از مردم مظلوم سوریه و مقابله با تهدیداتی که می تواند امنیت ملی جمهوری اسلامی را مخدوش کند، حاکی از ابتکار عمل و اقتدار سیاسی و دفاعی ایران است.
وی با اشاره به پیچیده و فراگیر بودن پدیده تروریسم و تهدیداتی که از این زاویه امنیت جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده است، اظهار داشت: ایجاد بازدارندگی در قبال تهدیدات بویژه خطر تروریسم تکفیری راهبرد غیر قابل تغییر کشورمان بوده و از مجموعه ظرفیت های داخلی و خارجی برای تحقق مقتدرانه این راهبرد به صورت مستمر استفاده خواهیم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала