توافقنامه همکاری دوجانبه ایران و چین در زمینه حمل و نقل به امضا رسید

© Flickr / Hamed Saberдорога иран
дорога иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری مهر می نویسد که توافقنامه ای بین ایران و چین در اتاق بازرگانی ایران به امضا رسید که بر اساس آن، دو کشور آماده همکاری های دو جانبه در زمینه حمل و نقل خواهند بود.

جاده ابریشم در زمینه حمل و نقل کالا و مسافر نقش بزرگی را ایفا می کند و در این میان نقش کشور ایران در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.
محمد جواد عطرچیان، مدیرکل دفتر تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفتگو به مهر، اظهار داشت که ایران مزیت های ترانزیتی و حمل و نقل بین المللی بسیار بالایی دارد. همچنین به علت تعداد بالای مناطق آزاد تجاری در ایران، پتانسیل بسیار زیادی برای یافتن جایگاه ویژه در حوزه حمل و نقل ایجاد خواهد شد.
جاده ی ابریشم یا راه ابریشم شبکه راه‌های به ‌هم‌ پیوسته ‌ای با هدف بازرگانی در آسیا است که خاور، باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا پیوند می‌دهد. این راه از شهرستان توان هوانگ در چین به ولایت کانسو می‌آید و از آنجا داخل ترکستان شرقی می‌شود و از راه مرو، سرخس، نیشابور، گرگان ، بام و صفی‌آباد به ری می‌آید و از ری به قزوین و زنجان و اردبیل و تبریز و ایروان می ‌رود و در نهایت به بندرهای سوریه و لبنان ختم می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала