نامه اعتراضی مهاجرین افعانستانی به علی جنتی

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev  /  مراجعه به بانک تصاویر تاکید وزیر ارشاد ایران و رییس دومای روسیه بر گسترش روابط فرهنگی
تاکید وزیر ارشاد ایران و رییس دومای روسیه بر گسترش روابط فرهنگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمعی از گروه‌ها و انجمن‌های فرهنگی و دانشجویی مهاجرین افغانستانی در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مراتب اعتراض خود را نسبت به فعالیت برخی افراد معاند در شبکه‌های مجازی جهت دوری دو ملت ایران و افغانستان اعلام داشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، جمعی از گروه‌ها و انجمنهای فرهنگی و دانشجویی مهاجرین افغانستانی در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مراتب اعتراض خود را نسبت به فعالیت برخی افراد معاند در شبکه‌های مجازی جهت دوری دو ملت ایران و افغانستان اعلام داشتند.
جناب آقای علی جنتی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
پیرو اهانت علیه مهاجرین مسلمان افغانستان در رسانه‌ها و ایجاد نفاق و تفرقه توسط برخی عوامل استکبار جهانی بین دو ملت مسلمان ایران و افغانستان؛ بدینوسیله اعلام می‌دارد:
1- در حالی که بدخواهان همواره سعی کرده‌اند دیوار های اختلاف و تفرقه را بالاتر برده و افزایش دهند ، اشتراکات فرهنگی و اجتماعی دو ملت افغانستان و ایران به قدری است که تمییز و تفکیک آن صرفا به خطوط سیاه روی نقشه‌های سیاسی و جغرافیایی تحمیلی اجانب تعلق دارد.
2- مهاجرین مسلمان افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه‌های مختلف خود را از پیکر این ملت جدا ندانسته و همیشه سعی کرده‌اند دین خود را به هر نحوی ادا کنند، به همین اساس دولت و ملت مسلمان ایران نیز با رافت اسلامی بیش از سه دهه میزبان میلیونی برادران و خواهران دینی خود بوده و خوشی‌ها و غمها را در کنار یکدیگر سپری کرده‌اند.

در نتیجه، این همگرایی و مودت اسلامی بین دو ملت هرگز خوشایند دشمنان نبوده و در گسستن این پیوندها از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و نخواهند کرد.
یکی از این اقدامات مذبوحانه آنان ایجاد کینه و کدورت از طریق توهین به ارزشهای یکدیگر و اختلاف افگنی در رسانه هاست.
در این راستا گروهی از معاندین معلوم‌الحال به صورت مجهول الهویه و کاملا سازماندهی شده اقدام به ایجاد صفحات و کانالهایی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نموده و به هر طریق ممکن به تخریب چهره مهاجرین اقدام می‌کنند.
از مهم ترین اقدامات مجرمانه این گروه ها ایجاد رعب و وحشت عمومی از مهاجرین، توهین، تهمت و افتراء، بزرگ نمایی جرائم، تعمیم جرائم شخصی افراد به کل مهاجرین، اختلال در نظم و امنیت عمومی، تحریک عواطف و زمینه سازی جرائم و جنایات، فحاشی و… است.
جای بسی تاسف است که بعضی از رسانه‌ها از جمله سایتها و روزنامه‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران از این خدعه دشمنان تبعیت نموده و این پازل را تکمیل می‌کنند.
لذا امضا کنندگان این نامه به نمایندگی از مهاجران مسلمان افغانستان، از هرگونه توهین و افتراء به سایر اقوام و ملل تبری جسته و آن را مخالف اصول و ارزش‌های اسلامی و میهنی خود دانسته و از وزارتخانه محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراجع قضایی و پلیس فتای نیروی انتظامی تقاضای جدی دارند تا با هرگونه مصادیق مجرمانۀ جرائم فوق‌الذکر به صورت ویژه، برخورد قانونی و جدی داشته و عاملان آن تحت پیگرد قرار گیرند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала