تظاهرات های گسترده در تبریز و ارومیه (ویدیو)

© Fotolia / Mark Rubensتظاهرات های گسترده در تبریز و ارومیه
تظاهرات های گسترده در تبریز و ارومیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تظاهرات های گسترده ای در شهرهای ایران در حال برگزاری است. دلیل نارضایتی آذربایجانی ها ، مقاله ی تحریک آمیز و توهین آمیز در یکی از روزنامه های فارسی زبان با نام طرح نو است.

به گزارش سایت خبری thegreatmiddleeast.com،  در یکی از شماره های این روزنامه بخشی از اثر شاهنامه ی فردوسی آمده است جایی که قهرمان اصلی به ترک ها توهین می کند.
مدیر روزنامه ، امیر علی زاده آذربایجانی است و از آذربایجانی ها به خاطر انتشار این مقاله ی تحریک آمیز معذرت خواست و آنرا اشتباه روزنامه نامید. اما نویسنده ی مقاله سلیمان افشار تکابی از عذرخواهی امتناع کرده و خاطر نشان کرد که آذربایجانی ها ترک نیستند.
افشار تکابی ضمن شرح این مطلب به نمایندگان سازمان اطلاعات ایران گفت: من این مقاله را نوشتم تا آذربایجانی ها از آذربایجان شرقی و غربی و همچنین اردبیل بدانند که ما مخالف پان ترک ها هستیم. آذربایجانی ها هیچ چیز مشترکی با میراث ترک ها و تورانی ها ندارند. "
در عین حال رسانه های ایرانی اطلاع می دهند که انتشار چنین مقاله ای نارضایتی گسترده ای را به دنبال داشته و آذربایجانی های ناراحت برای اعتراض به خیابان ها آمده اند. در ارومیه و تبریز نیروهای پلیس مداخله کرده و تعداد بیشماری هم دستگیر شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала