تاثیر بدقولی فرانسه بر عملکرد ایران خودرو

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRIAn Iranian man works on a Peugeot 206 car at the Iran Khodro auto plant, west of Tehran (File)
An Iranian man works on a Peugeot 206 car at the Iran Khodro auto plant, west of Tehran (File) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روزها شاهد نارضایتی برخی از مردم از عدم انجام تعهدات شرکت های خودروسازی اصلی کشور هستیم.

بعضی از شرکت های خودرو سازی در ایران اقدام به پیش فروش ماشین های خود کرده و مبالغی را در ازای تحویل به موقع خودرو به مردم، دریافت کرده اند. اما متاسفانه نتوانسته اند به تعهدات خود عمل کنند و این موضوع منجر به نارضایتی مردم شده است.

دنیای اقتصاد به نقل از خبرآنلاین در این رابطه می نویسد که طبق تحقیقات به عمل آمده، شرکت ایران خودرو حدود ۲۵۰۰ خودروی "رنو کپچر" را پیش فروش کرده که نزدیک به ۱۰۰۰ خودرو در موعد مقرر به مشتریان این شرکت تحویل داده شده است. اما حدود 1500 خودروی دیگر به علت بدقولی طرف فرانسوی هنوز بدست مشتریان ایرانی نرسیده است. گفتنی است شرکت "رنو" در موعد مقرر خودرو و قطعات مورد نیاز را به دست خودروسازان ایرانی نرسانده است و این امر باعث بدقولی ایران خودرو نیز شده است.

بر اساس قانون، ایران خودرو موظف است برای جبران بی تعهدی خود، با توجه به درخواست مشتری یا پول نقد وی را با احتساب سود سپرده به مشتری برگرداند، یا اقدام به خودروی جایگزین نماید و یا هنگام تحویل خودروی مذکور، سود سپرده آنها لحاظ شده و از قیمت خودرو کاسته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала