گزارش و تحلیل

دلتنگی آمریکا برای احمدی نژاد

© Fotolia / Lunamarinaکنگره آمریکا
کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران دشمنی است که هرگز دوست نمی شود.

در سالگرد امضای  «برجام» بعضی از  شرکت کنندگان این توافق شور و شوقی  به  توسعه  همکاری با ایران نشان نمی دهند.

به گزارش  آژانس خبری « رویتر»، مجلس نمایندگان آمریکا  از یک لایحه قانونی  حمایت کرد که  ممنوعیت  فروش آب سنگین به ایران را در نظر می گیرد. این خبر  پس از تأیید خبر مربوط به  ممنوعیت فروش هواپیماهای « بوئینگ» به ایران  گزارش شد.  نامزد ریاست جمهوری آمریکا از  طرف دمکرات ها  فرصت را غنیمت شمرد و یادآور شد:  ایران  دشمنی است که هرگز دوست نمی شود.

 امیر خانجانی و آریان  طباطبایی  در مقاله ای برای  نشریه معتبر  آمریکایی « نشنل اینترست» ابراز داشتند که  اعلامیه هیلاری کلینتون  می تواند پیشرفت ناچیزی  که در مناسبات  واشنگتن و تهران  پس از امضای « برجام»  حاصل شده است را  به صفر برساند  که در تضاد با  منافع کلیدی  آمریکاست.

به عقیده نویسندگان مقاله، بانوی اول سابق آمریکا، یکبار دیگر  موضع  سختگیرانه ای  در رابطه با  جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد  و از هدف مقابله با « رفتار تحریک آمیز ایران در منطقه»  پیروی می کند. چنین برخوردی نه کمکی به نمایش قدرت آمریکاست و نه باعث ترویج منافع  ایالات متحده می شود، بلکه برعکس باعث تضعیف آن خواهد شد. « با وجود اینکه « برجام» با ایران یکسال پیش به امضا رسید ، هیلاری کلینتون   به دلیل  برنامه موشکی ایران، دائم خواهان برقراری تحریم های  جدید  بر علیه تهران و افزایش فشار  بر جمهوری اسلامی ایران  به دلیل  سیاست منطقه ای  ایران است».

در سالگرد « برجام»، چه سرنوشتی در انتظار  توافقات وین خواهد بود؟ خانم دکتر زینب قاسمی  کارشناس ارشد  مرکز  مطالعه آمریکا  در مصاحبه با خبرنگار  « سپوتنیک» در این خصوص اظهار نظر نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала