کانادا قطع نامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران تدوین می کند

© AFP 2023 / Nicholas Kammکانادا قطع نامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران تدوین می کند
کانادا قطع نامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران تدوین می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت کانادا همانند سیزده سال گذشته امسال نیز ، قطع نامه محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران را به اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد درنیویورک ارائه می کند.

عصرایران به نقل از روزنامه تورنتو سان کانادا نوشت ، دنیل جین معاون سابق وزارت امورخارجه کانادا خطاب به استفان دیون وزیر امور خارجه حال حاضر کشور در متن یادداشتی از تلاش های دولت لیبرال کانادا برای تدوین قطع نامه محکومیت وضعیت حقوق بشر در ایران برای ارائه به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاییز سال جاری خبر می دهد.
دولت کانادا در سیزده سال گذشته با ارائه قطع نامه هایی وضعیت حقوق بشر در ایران، کره شمالی و سوریه را مورد انتقاد قرار داده است.
به نوشته تورنتو سان کانادا این روشی است که در 13 سال گذشته در دولت های محافظه کار و لیبرال کانادا یکسان بوده و به نظر می رسد در دولت جاستین تروردو نیز که خواهان برقراری روابط عادی با ایران است ، پابرجا بماند.
سخنگوی وزیر امور خارجه کانادا گفته است لحن قطع نامه امسال به نحو ملموسی بازتاب آخرین وضعیت حقوق بشر در ایران خواهد بود.
در قطع نامه سال 2015 بهبود نسبی در وضعیت حقوق بشر در ایران تاکید شده بود اما از دولت جمهوری اسلامی ایران خواسته شده بود برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در ایران اقدامات عملی بیشتری انجام دهد.
قطع نامه ی حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران سال گذشته با 76 رای موافق ، 35 رای مخالف و 68 رای ممتنع به تصویب سازمان ملل رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала