علی جنتی : نیروی انتظامی اجازه لغو کنسرت ها و نمایش ها و... را ندارد

© Sputnik / Evgenya Novozheninaعلی جنتی : نیروی انتظامی اجازه لغو کنسرت ها و نمایش ها و... را ندارد
علی جنتی : نیروی انتظامی اجازه لغو کنسرت ها و نمایش ها و... را ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی جنتی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت : 70 درصد مردم ایران از ماهواره استفاده می کنند.

عصر ایران به نقل از خانه ملت مهمترین بخش های مصاحبه علی جنتی با این خبرگزاری را منتشر کرد.
علی جنتی گفت: می توان از ماهواره برای تبلیغ کالاهای فرهنگی بهره برد اما این مسئله در شرایطی تحقق پیدا می‌کند که استفاده از ماهواره قانونا مجاز شود.
وی افزود: خرین تغییرات قانون نظارت اداره اماکن بر برنامه‌های هنری، متعلق به سال 1363 است که بر اساس آن شهربانی کل کشور موظف بود به وضعیت هتل‌ها، رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها، سینماها، کنسرت‌های موسیقی و نحوه برگزاری مجالس شبانه از جمله تئاترها نظارت داشته باشد و برگزارکنندگان این مراسم باید از اداره اماکن جهت برگزاری هر نوع مراسمی مجوز دریافت می‌کردند اما به تازگی این قانون اصلاح شده و طبق آن، صدور مجوز برای اجراهای صحنه‌ای، تئاتر، موسیقی و نمایش‌های دیگر فقط بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نیروی انتظامی فقط می‌تواند در مسائل ترافیکی و انتظامی اظهارنظر کند و دیگر اجازه ورود به لغو کنسرت‌ها، نمایش‌ها و… را ندارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران خاطر نشان نمود: هنوز صفر تا صد برگزاری کنسرت‌ها در اختیار وزارت ارشاد نیست.به غیر از وزارت فرهنگ، دستگاه قضایی نیز همچنان اختیاراتی مبنی بر لغو کنسرت‌ها دارد لذا وزارت فرهنگ تنها می‌تواند با مذاکره از آنها بخواهد اگر در کنسرتی ایراداتی می‌بینند، آن را به وزارت فرهنگ به‌عنوان متولی اصلی انتقال دهند تا برخورد از طریق ما باشد و خودشان مستقیما وارد نشوند. اگرچه دستگاه قضایی این اختیار را دارد اما در اختیار گرفتن صفر تا صد مجوزهای صادره برای چنین برنامه‌هایی توسط وزارت فرهنگ نیازمند تغییر قانون است.
وی تاکید نمود: درباره منع قانونی پخش تیزرها در شبکه‌های ماهواره، اصلاح این قانون بسیار ضروری است و حتما باید اصلاح شود چراکه استفاده افراد از ماهواره به کل غیرقانونی است اما اکثریت مردم از آن استفاده می‌کنند. در واقع حداقل 70 درصد مردم خلاف قانون رفتار می‌کنند. با این حال، مادامی‌که قانون ممنوعیت از ماهواره وجود دارد.قوانین زیرمجموعه آن نیز اعمال خواهد شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала