برجام می تواند تغییر ملموسی در اقتصاد دنیا و به خصوص ایران ایجاد کند

© REUTERS / Leonhard FoegerВерховный представитель Европейского союза по иностранным делам и политике безопасности Федерика Могерини и министр иностранных дел Ирана Джавад Зариф на переговорах в Вене
Верховный представитель Европейского союза по иностранным делам и политике безопасности Федерика Могерини и министр иностранных дел Ирана Джавад Зариф на переговорах в Вене - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران باید در بخش فاینانس، ارتباط بین بانکی و سرمایه گذاری خارجی با کشورهای غربی به یک تفاهم جدی برسد و کشورهای غربی نیز بانک های خود را تشویق کنند که به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متعهد شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا؛ «کیم سئونگ هو» در همایش بازار سرمایه که در حاشیه نمایشگاه بین المللی بانک، بیمه و بورس برگزار شد، افزود: برجام می تواند تغییر ملموسی را در اقتصاد دنیا و به خصوص ایران ایجاد کند و صفحه جدیدی برای ایرانیان و خارجیان باز کند.

وی اصلی ترین مشکل فعلی ایران را نبود پول عنوان کرد و افزود: کشورهای غربی باید مشکلات بانکی را رفع کنند و برای تشویق و ترغیب شرکت های خود برای مبادله با ایران اقدام های لازم را انجام دهند.

کیم سئونگ هو با بیان اینکه اکنون بهترین فرصت برای استفاده از شرایط جدید ایران برای سرمایه گذاری است، گفت: بانک های ایران باید به استانداردهای بین المللی دست یابند و ضمانت لازم را به سرمایه گذار خارجی برای اینکه بتواند بعد از یک دوره زمانی پول و سود خود را از ایران خارج کند، بدهند.

وی توصیه کرد، ایران نباید فقط به سرمایه گذار خارجی اتکا کند بلکه باید فراهم شدن امکان سرمایه گذاری مناسب برای سرمایه گذاران داخلی علاوه بر ایجاد فضای امنیت در ایران باعث رقابت بین سرمایه گذاران خارجی شود.

سفیر کره جنوبی به مشکلات بانکی اشاره کرد و گفت: پس از 6 ماه از اجرایی شدن برجام سفارت کره جنوبی نمی تواند بودجه این سفارت را به طور قانونی وارد ایران کند و هنوز از مسیرهای غیر قانونی پول وارد ایران می شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала