دهلی نو مصمم به توسعه همکاری ها با تهران در همه عرصه ها

© Fotohost agency /  مراجعه به بانک تصاویر روحانی بر ضرورت همکاری ایران و ترکیه برای مقابله با تروریسم تاکید کرد
روحانی بر ضرورت همکاری ایران و ترکیه برای مقابله با تروریسم تاکید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمهور در تماس تلفنی نخست وزیر هند با ایشان، با اشاره به پیوند ها و اشتراکات گسترده دو ملت ایران و هند تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده است روابط خود را در همه عرصه ها و تا سطحی راهبردی با دهلی نو ارتقاء بخشد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری- حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه با تشکر از تبریکات آقای "نارندرا دامورداس مودی" به مناسبت عید فطر، این عید را عیدی برای همه کشورهای منطقه برشمرد و گفت: در هند هم میلیون ها مسلمان امروز را عید گرفتند.

رییس جمهوری  سفر اخیر نخست وزیر هند به تهران  را موفقیت آمیز خواند و اظهارداشت: پیگیری روند اجرای سریع توافقات حاصله بویژه در ارتباط با بندر چابهار و پیشبرد طرح ها میان دو کشور ضروری است.

دکتر روحانی همچنین گسترش همکاریهای مشترک در عرصه های امور بانکی ، تجاری و فناوری های نوین میان ایران و هند را ضروری خواند.

رییس جمهور با بیان اینکه  توسعه بندر چابهار را با همکاری مشترک با جدیت دنبال خواهیم کرد، گفت: بندر چابهار ایران که کشورهای مختلف منطقه از جمله هند، افغانستان و آسیای مرکزی را به یکدیگر متصل می‌کند، یکی از نمادهای همکاری تهران و دهلی نو است.

نخست وزیر هند نیز که برای تبریک عید سعید فطر با دکتر روحانی تماس تلفنی برقرار کرده بود، این عید بزرگ را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و اظهارداشت: دهلی نو  مصمم به توسعه همکاری ها با تهران در همه عرصه ها است.

آقای مودی با اشاره به مذاکرات مثبت خود در سفر اخیر به تهران ، تاکید کرد که کشورش تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای توافقات حاصله و توسعه بندر چابهار بکار می گیرد.

 

نخست وزیر هند در این تماس تلفنی همچنین بار دیگر از دکتر روحانی برای سفر رسمی به کشورش دعوت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала