تخت‌روانچی: آمریکا آن‌طور که باید به وظایف خود در اجرای برجام عمل نکرده است

© Sputnik / Sergey Mamontovروسیه تخفیف 25 درصدی در هزینه های گمرکی به ایران می دهد
روسیه تخفیف 25 درصدی در هزینه های گمرکی به ایران می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه کشور با بیان اینکه به طور کامل از اجرای برجام رضایت نداریم، عنوان کرد: دلیل این نارضایتی این است که دولت آمریکا آن‌طور که باید به وظایف خود در اجرای برجام عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، مجید تخت‌روانچی در حاشیه نخستین همایش اجلاس تجاری مشترک ایران و ایتالیا در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه اجرای برجام به کجا رسیده است و تا چه حد مشکلات اقتصادی حل شده است، اظهار کرد: به طور کامل از اجرای برجام رضایت نداریم و دلیل آن این است که دولت آمریکا وظایف خود را به خوبی انجام نداده و برجام از دید ما کاملا موفقیت‌آمیز نیست.
به گفته وی، بانک‌های بزرگ اروپایی در اجرای برجام محافظه‌کاری می‌کنند و همه‌چیز دست به دست هم داده است تا به طور کامل در زمینه بانکی همکاری‌های لازم مشاهده نشود.
همچنین وینکنزو آماندولا، معاون وزیر امورخارجه ایتالیا نیز در این راستا عنوان کرد: روابط بین‌المللی بانک‌ها ورای برجام است و باید فرصت داد تا مدیریت لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی تاکید کرد: باید در این رابطه صحبت کنیم تا راهکاری برای مدیریت این موضوع پیدا شود.
معاون وزیر‌خارجه ایتالیا تاکید کرد: باید منتظر آینده سیاسی آمریکا بود تا ببینیم خانم کلینتون یا آقای ترامپ روی کار می‌آیند.
رئیس اتاق بازرگانی نیز در تکمیل این موضوع اظهار کرد: از 180 هیات خارجی که به ایران آمدند، 40 تا 50 هیات به طور مستقیم به اتاق بازرگانی آمدند، اما نتیجه آن‌طور که می‌خواستیم نشد.
به گفته مسعود خوانساری، با وجود مذاکرات انجام شده مشکلاتی وجود دارد که مهم‌ترین آن مسائل بانکی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала